کتاب پنج آبتنی

Panj-Abtani
و مقالات دیگر درباره فروغ فرخزاد
کد کتاب : 14269
شابک : 978-9641916345
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پنج آبتنی اثر سایه اقتصادی نیا

کتاب حاضر متشکل از چند مقاله درباره شعر و شخصیت فروغ فرخزاد. موضوع هر مقاله مستقل است، اما هم کناری و باهم خوانی آنها می تواند به ترسیم تصویری جدید از حضور ادبی و تاریخی فروغ فرخزاد یاری رساند و مخاطبان را به برداشت هایی نو از برخی اشعار او و بعضی دقایق زندگینامه ای رهنمون شود.
در مقاله مطول اصلی، ((پنچ آبتنی)) به چند صحنه آبتنی در ادبیات فارسی نگاه می کنیم: از آبتنی شیرین در خسرو و شیرین نظامی، تا آبتنی مارال در کلیدر و صحنه هایی از آبتنی در اشعار فریدون توللی، منوچهر آتشی و احمد شاملو، پس از جمع بندی اشتراکاتی که در روساخت تمام قطعات یاد شده وجود دارند. به شعر ((آبتنی))فروغ می رسیم و ژرف ساخت کاملا متفاوت و متمایز این قطعه را پیش چشم می آوریم.

کتاب پنج آبتنی

سایه اقتصادی نیا
سایه اقتصادی‌نیا، متولد دی‌ماه سال ۱۳۵۴ در تهران. همان‌جا بزرگ شدم و مدرسه رفتم. در دبیرستان رشتهٔ ریاضی خواندم و در دانشگاه فیزیک قبول شدم. دو سال فیزیک کاربردی خواندم. بعد آن را رها کردم و در دانشگاه آزاد، ادبیات خواندم و لیسانس گرفتم. از سال آخر دورهٔ لیسانس هم در دورهٔ ویرایش و ترجمهٔ «مرکز نشر دانشگاهی» ثبت‌نام کردم و از آنجا مسیر حرفه‌ای‌ام به سمت ویرایش و کارهای ادبی شروع شد.سال ۱۳۷۸ وارد مرکز نشر دانشگاهی شدم. آن زمان اغلب استادانی که الآن ما ...