کتاب یک پرونده ی کهنه

An old case
کد کتاب : 14777
شابک : 978-6006605715
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یک پرونده ی کهنه اثر رضا جولایی

کتاب یک پرونده کهنه نوشته رضا جولایی می باشد وی که متولد 1329 تهران است پیش از این مجموعه داستان های متعددی را منتشر کرده است از جمله آثار وی می توان به کتاب های جامه به خوناب و یا سیماب و کیمیای جان اشاره نمود که توانستند جوایز ادبی متعددی را کسب نمایند. یک پرونده ی کهنه با مضمونی جنایی ارائه شده و به دوره پهلوی و ترور محمد مسعود از روزنامه نگاران آن زمان اشاره می نماید.
در بخشی از کتاب آمده است:
"پنج نفر بودند یک سرهنگ ستاد یک سرگرد فراری یک سروان اخراجی و دو نفر شخصی دور یک میز گرد قدیمی با چند صندلی لهستانی و یک چراغ سقفی حبابدار که نور اندکی به اتاق می پاشید. پرده ها را کشیده بودند. نمی دانستند که بیرون برف ریزی شروع به باریدن کرده زمستان سختی بود دایم برف میبارید همه جا یخ زده بود، حتی شاخه های درختان یخ زده بودند و از آنها قندیلهای بلورین آویزان بود. هر شب چند پرنده یخ می زدند و زیر شاخه ها می افتادند اما کسی به آنها نگاه نمی کرد.
جمعه بود جمعه روز بدی است برای کارهای خطیر اما انضباط حزبی چیزی درباره بدی و خوبی روزها نگفته بود. بخاری زغال سنگی بزرگی کنار اتاق بود که گروگر میکرد و بدنه اش سرخ شده بود اما چون یخبندان شدیدی بود نتوانسته بود سرمای اتاق را پس براند."

کتاب یک پرونده ی کهنه

رضا جولایی
رضا جولایی متولد سال 1329 در تهران است. کتاب‌های «حکایت سلسله پشت کمانان»، «جامه به خوناب»، «شب ظلمانی یلدا»، «حدیث دردکشان»، «تالار طرب‌خانه»، «جاودانگان»، «نسترن‌های صورتی»، «باران‌های سبز» و «سیماب و کیمیای جان» از آثار این نویسنده‌اند.
دسته بندی های کتاب یک پرونده ی کهنه