کتاب چای با وینیکات

Tea with Winnicott
کد کتاب : 14987
مترجم :
شابک : 978-6006454283
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چای با وینیکات اثر برت کار

"دانلد وینیکات" از مشهورترین روانکاوان معاصر محسوب می شود که در کتاب شناسی ها، به برخی از نوشته های او، حتی بیشتر از زیگموند فروید ارجاع صورت گرفته است. اما در میان متخصصین حرفه ای سلامت روان، آیا کسی پیدا می شود که قریب به بیست اثر تالیفی از "دانلد وینیکات" اعم از کتاب، نقد و بررسی، مقاله، فصل نامه و نامه های او را خوانده باشد و مضامین آن ها را کاملا هضم نموده باشد؟ بله؛ این شخص پروفسور "برت کار"، زندگی نامه نویس برنده ی جایزه و محقق طولانی مدت کارهای "دانلد وینیکات" می باشد که ما را به یک ضیافت "چای با وینیکات" دعوت می کند.
"برت کار"، به "دانلد وینیکات" زندگی دوباره بخشیده و در محل اقامت وی در لندن، ضیافت به یاد ماندنی "چای با وینیکات" را تدارک دیده که طی آن زندگی حرفه ای و شخصی "دانلد وینیکات" را در جزییات خیره کننده ای بررسی می کند.
این گفتگوی بعد از مرگ "برت کار" با "دانلد وینیکات" که بسیار قابل درک و ملموس است، نمای کاملی را از پیکره ی نوشته های "دانلد وینیکات" به خوانندگان ارائه می دهد و زمینه ی تاریخی که در آن مطالعات روانکاوی پیشگامانه اش را به نوشتار درآورد، مشخص می کند. این اثر که یک تجربه ی خلاقانه در سبک کتاب های غیرتخیلی است، در کنار شیوهی نگارشی نوین، تجربه ی حرفه ای "برت کار" را نیز هویدا می کند. در مجموع، "چای با وینیکات" راهنمایی خوبی برای دانشجویان و محققانی است که در زمینه ی آثار او پژوهش و تحقیق می کنند و همچنین هدیه ی مناسبی برای افرادی است که علاقمند به "دانلد وینیکات" و نوشته های او هستند.

کتاب چای با وینیکات

برت کار
پرفسور برت کار بیش از سی و پنج سال سابقه فعالیت در حوزه سلامت روان دارد. او عضو ارشد مرکز روابط تویستاک، بخشی از مؤسسه روان‌شناسی طبی تویستاک لندن است و همینطور، مشاور امور روان‌شناختی در مرکز مشاوره بالینت. کار مشاور امور روان‌شناختی مرکز بالبی لندن و عضو هیئت امنای موزه فروید و انتشارات موزه فروید نیز هست و سرپرستی و ویراستاری مجموعه «تک‌نگاره‌های روان‌درمانی قانونی» و همینطور، ویراستاری مجموعه «تاریخ روان‌کاوی» در انتشارات کارنک را...
قسمت هایی از کتاب چای با وینیکات (لذت متن)
حیات ارتباط است و پیوند؛ و ایت پیوند به واسطه هیجان های مهر و کین و گناه و ماتم به پیش می رود، ارتقا می یابد، سقوط می کند یا نابود می شود. این تجارب هیجانی امکان تاب و توان و تحمل را در روابط فراهم می کنند و آنها را به پیش پا پس می رانند. مهر و عشق ابزار انسجام و انبساط است. خشم و غیظ و قاطعیت ابزار اصلاح رابطه و خروج از آن است. گناه مرکز ثقل مهر و کین و توازن بخش تجربیات آنها در رابطه است. تاب آوردن و تحمل کردن در پیوند گسسته نیز به مدد ظرفیت ماتم و سوگواری حاصل می شود. همه این احساسات در ساختمان وجودی آدمی به چه کار می آیند؟ حفظ و اصلاح و ارتقاء ارتباط ها. ارتباط ها را چه حاصل است؟ دوستی و مروت و مدارا. این هیجان های اصیل و عمیق عمدتا برای مروت و مدارا طراحی شده اند، چرا که دلبستگی و دلدادگی گوهر وجود آدمی است. همین گوهر است که گاهی دوستی را چنان عمیق و متمرکز می کند که از دل آن تجربه های اثرگذار و جهان شمول متولد می شود که آن را عشق می نامند. چرا جهان شمول؟ چون همه در آغاز زندگی این عمق و تمرکز را با مادر و پدر تجربه کرده اند. همین تجربه است که دگردیسی خودشیفتگی به ظرفیت مهرورزی را به تدریج فراهم و ز گهواره تا گور حرکت زندگی آدم ها را هدایت می کند.