کتاب مجموعه صادق هدایت (10 جلدی)

Sadegh Hedayat Collection
کد کتاب : 5958
شابک : 9789644530654
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1248
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 10

مجموعه (10جلدی ) صادق هدایت
Sadegh Hedayat Collection
متن کامل مجموعه آثار صادق هدایت
کد کتاب : 5947
شابک : 9780000205001
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 10

مجموعه آثار صادق هدایت
Sadegh Hedayat Collection
  • 15 % تخفیف
    1,345,000 | 1,143,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
کد کتاب : 15325
شابک : 916-9980000002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1272
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه (10جلدی ) صادق هدایت اثر صادق هدایت

هنوز که هنوز است سایه صادق هدایت به نحوی بر داستان ایرانی سنگینی میکند.توجه هدایت به فرهنگ و زبان روزمره ایرانی از یک سو و جستجوی ذهنی او در فلسفه های مهم مانند اگزیستانسیالیسم از سوی دیگر او را نویسنده ای منحصر به فرد میکند و این مساله حتی در نگاه عموم ایرانی ها نیز صادق است.
هدایت از با نگاهی تلخ از نیستی سخن میگوید هر کسی آثار او را میخواند برایش این سوال پیش می آید که او چه کسی است؟ و به راستی او در چه دنیایی زیست میکرد؟ و در فکرش چه میگذشت؟
برای پاسخی دقیق به این سوالات آنهم در برابر ذهن شخصیتی مانند صادق هدایت نیاز است تا آثار این نویسنده مهم خوانده شود.

مدتهای زیادی بود که آثار متعدد هدایت به صورت پراکنده بود و اگر کسی نیاز به خواندن داستانی از این هنرمند داشت نیازداشت به جستجوی آن داستان به صورت مجزا بپردازد. علاوه بر این اگر کسی اثری از هدایت را بخواند بی تردید مایل است آثار دیگر آن را بخواند و کم نیستند افرادی که بسیار تمایل دارند همه آثار صادق هدایت را تماما بخوانند.
مجموعه ده جلدی آثار صادق هدایت در بر دارنده آثار تالیفی و ترجمه اوست.این مجموعه توسط نشر جامه دران در 10 جلد و در 1955 صفحه گردآوری شده است و شامل عناوینی چون:

دیوار
زند و هومن یسن
زنده بگور
سگ ولگرد
سه قطره خون
فوائد گیاهخواری
گروه محکومین
مسخ
نوشته های پراکنده
وغ وغ ساهاب

کتاب مجموعه (10جلدی ) صادق هدایت

صادق هدایت
صادق هدایت، زاده ی 28 بهمن 1281 و درگذشته ی 19 فروردین 1330 شمسی، داستان نویس، مترجم و روشنفکر ایرانی بود.هدایت در تهران متولد شد. صادق کوچکترین پسر خانواده بود و دو برادر و دو خواهر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود داشت.او دوره ی متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد ولی در سال 1295 به خاطر بیماری چشم درد، مدرسه را ترک کرد و یک سال بعد، در مدرسه ی فرانسوی سن لویی به تحصیل پرداخت. اولین آشنایی هدایت با ادبیات جهان در این مدرسه رقم خورد. او به کشیش مدرسه درس فارسی می داد و کشیش هم او را با ا...
قسمت هایی از کتاب مجموعه (10جلدی ) صادق هدایت (لذت متن)
آیا این مردمی که شبیه من هستند. که ظاهرا احتیاجات و هوی و هوس مرا دارند برای گول زدن من نیستند ؟ آیا یک مشت سایه نیستند که فقط برای مسخره کردن و گول زدن من به وجود آمده اند ؟ آیا آنچه که حس می کنم. می بینم و می سنجم سرتاسر موهوم نیست که با حقیقت خیلی فرق دارد ؟

با این تصاویر خشک و براق و بی روح که همه اش به یک شکل بود چه می توانستم بکشم که شاه کار بشود ؟ اما در تمام هستی خودم ذوق سرشار و حرارت مفرطی حس می کردم. یک جور ویر و شور مخصوصی بود. می خواستم این چشم هایی که برای همیشه بسته شده بود روی کاغذ بکشم و برای خودم نگه دارم.

در این دنیای پست پر از فقر و مسکنت. برای نخستین بار گمان کردم که در زندگی من یک شعاع آفتاب درخشید اما افسوس. این شعاع آفتاب نبود. بلکه فقط یک پرتو گذرنده. یک ستاره پرنده بود که به صورت یک زن یا فرشته به من تجلی کرد و در روشنایی آن یک لحظه. فقط یک ثانیه همه بدبختی های زندگی خودم را دیدم و به عظمت و شکوه آن پی بردم و بعد این پرتو در گرداب تاریکی که باید ناپدید بشود دوباره ناپدید شد