کتاب لیز خوردن روی شادی

Stumbling on Happiness
کد کتاب : 131164
مترجم : ثمین صداقت کار
شابک : 978-6222544553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شیرجه در خوشبختی
Stumbling on Happiness
کد کتاب : 130103
مترجم :
شابک : 978-6226628334
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 347
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شیرجه در خوشبختی
Stumbling on Happiness
کد کتاب : 15331
مترجم :
شابک : 978-9648759389
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شیرجه در خوشبختی اثر دنیل گیلبرت

همه ما دوست داریم در خوشبختی شیرجه بزنیم و دنیل گیلبرت در کتاب «شیرجه در خوشبختی» دراین باره برایمان می گوید. دنیل گیلبرت روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه هاروارد است. «شیرجه در خوشبختی» گیلبرت که به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده، توانسته است جایزه انجمن سلطنتی برای کتاب های علمی را نیز از آن خود کند. «شیرجه در خوشبختی» را فیروزه مهرزاد ترجمه و انتشارات درسا چاپ کرده است.

اگر از اسم عامه پسند کتاب بگذریم، «شیرجه در خوشبختی» یک کتاب علمی است. گیلبرت در این کتاب می خواهد با استفاده از علوم مختلف از روانشناسی و کالبدشناسی اعصاب گرفته تا اقتصاد و فلسفه، چیزهایی درباره شادمانی در آینده و تصمیم گیری هایمان به ما بگوید. او می خواهد عملکرد ذهنمان را به ما بشناساند و نشان دهد که چگونه درباره شادکامی آینده مان دچار اشتباه می شویم و چه تصورات نادرستی درباره خوشبختی داریم.

گیلبرت در سراسر کتاب، از روش علمی استفاده کرده و برای اثبات هر گزاره ای که مطرح می کند، چند آزمایش علمی را که در آن زمینه انجام شده است، شرح می دهد. با این کار علاوه بر جلب اطمینان مخاطبی که حسابی از زیر سوال رفتن عقل و منطقش تعجب کرده، مطلب را برای خواننده ساده تر کند. علاوه بر شرح آزمایش ها، مثال های زیاد نویسنده به درک بهتر و جذاب تر شدن کتاب کمک می کند. بهتان قول می دهم که با خواندن اولین فصل کتاب آن قدر موضوع برایتان جالب می شود که نمی توانید کتاب را زمین بگذارید. تنها چیزی که به کتاب جذاب ما لطمه زده، ترجمه و صفحه بندی ضعیف کار است که با سعه صدر خواننده قابل چشم پوشی است.

کتاب شیرجه در خوشبختی

دنیل گیلبرت
دنیل تاد گیلبرت (زاده ۵ نوامبر ۱۹۵۷)، روانشناس و نویسنده آمریکایی است. او استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد است و به واسطه تحقیقات مشترک با تیموتی ویلسون از دانشگاه ویرجینیا، در زمینه پیش‌بینی عاطفی شناخته شده‌است. او نویسنده کتاب پرفروش «شیرجه در خوشبختی» است که به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده و جوایز انجمن سلطنتی سال ۲۰۰۷ را در زمینه کتاب‌های علمی به دست آورده‌است.