کتاب پشیمانم کن

Regret
کد کتاب : 15356
شابک : 978-6220100003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پشیمانم کن اثر عباس صفاری

کتاب شعر "پشیمانم" توسط شاعر ایرانی، عباس صفاری، نوشته شده است. یکی از مجموعه‌های شعری او به نام "دوربین قدیمی" در سال ۱۳۸۲ به عنوان سومین برنده جایزه شعر در دوره سوم جایزه ارتقاء شعر کارنامه انتخاب شد.

ترانه "خسته از فرهاد مهراد" نیز توسط عباس صفاری سروده شده است. وی در دوره‌های سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ به همراه بهروز شیدا و حسین نوش‌آذر، مسئولیت سردبیری فصلنامه فرهنگی و هنری "سنگ" را بر عهده داشت. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار بی‌نظیر اوست که به طرز ماهرانه‌ای از ظرافت‌های زبان فارسی بهره‌گیری کرده‌اند.

یکی از شعرهای این کتاب اینگونه آغاز می شود:

"

نقطهٔ پایان را

بر این کسالت صعب‌العلاج

تو باید بگذاری

و باندهای این انزوای مومیایی‌شده را

تو باید باز کنی

اعتیادهای تاریک

و دیگر دشمنان قسم‌خورده‌ام را

تو باید از دوروبرم

تارومار کنی"

کتاب پشیمانم کن

عباس صفاری
عباس صفاری (متولد ۱۳۳۰ در یزد) شاعر ایرانی است. مجموعه شعر او به نام دوربین قدیمی در سال ۱۳۸۲ از برندگان سومین دوره جایزه شعر کارنامه شد. شعرترانه «خسته» از فرهاد مهراد نیز سروده صفاری است. او در سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ به همراه بهروز شیدا و حسین نوشآذر سردبیری فصلنامه فرهنگی هنری سنگ را به عهده داشت. او در حال حاضر در لسآنجلس زندگی میکند.
دسته بندی های کتاب پشیمانم کن
قسمت هایی از کتاب پشیمانم کن (لذت متن)
نه داوودم که حنجره ام را از گل بهشت سرشته باشند. نه از فرشتگانم که خلقتم ابتدا به ساکن! سرشته از خاک همین خراب شده ام. که در مرداب هایش. شاداب ترین گل جهان هم که بروید. نامش پسوند مرگ را. تا ابدالدهر یدک خواهد کشید...