کتاب آنتی دورینگ

Anti-Duhring
(دورینگ در علم)
کد کتاب : 15418
مترجم :
شابک : 978-9643205577
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1878
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

آنتی دورینگ
Anti-Duhring
یا انقلاب در علم
کد کتاب : 15419
مترجم : آرش پیشاهنگ
شابک : 978-9647468107
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 315
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1878
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آنتی دورینگ اثر فردریش انگلس

"آنتی دورینگ" یا "دورینگ در علم" در اصل مجموعه ای از مقالات روزنامه ای "فردریش انگلس" علیه دورینگ بود، که تا حدودی سوسیالیست، تا حدودی اصلاح طلب و تا حدودی لیبرال بود؛ اما به زودی خوانندگان متوجه شدند که این خلاصه ای عالی از دیدگاه های "انگلس" در فلسفه، نظریه ی سیاسی، تاریخ، اقتصاد و سوسیالیسم است، بنابراین همه ی مقالات یکجا در این کتاب تلفیق شدند.
"آنتی دورینگ" یا "دورینگ در علم" موضوعات مختلفی را پوشش می دهد. بخش اول کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یکی از معدود نسخه های خطی اولیه است که درباره فلسفه ی مارکسیستی علم (معروف به "ماتریالیسم دیالکتیکی") و تفاوت های آن با اثبات گرایی و ایده آلیسم کانتی نوشته شده است.
بخش دوم شامل طیف وسیعی از موضوعات، مانند تاریخ نظام های حقوقی و تاریخ اتحاد آلمان که هر دو نمونه های خوب فلسفه ی مارکسیستی تاریخ (یا "ماتریالیسم تاریخی") بودند و اقتصاد سیاسی است، که در آن گزیده ای از کتاب "سرمایه" به قلم "کارل مارکس" ارائه شده است. قسمت آخر "آنتی دورینگ" از "فردریش انگلس"، مهم ترین قسمت کتاب از دیدگاه سیاست است؛ زیرا به سوسیالیسم، ریشه های آن (سنت سیمون ، فوریه ، اوون) و تفاوت های آن با آنارشیسم شاخه ها، به ویژه برنامه ریزی مرکزی اجتماعی از اقتصاد می پردازد. "فردریش انگلس" چند پیش بینی از آنچه که معتقد است سوسیالیسم باید باشد و خواهد شد، ارائه می کند اما مهمتر از همه، "انگلس" بیان می کند که سوسیالیسم باید در مقابل سرمایه داری چه باشد؛ بدین معنا که سوسیالیسم باید از بین بردن سیستم دستمزد، پول به عنوان انباشت ثروت و تقسیم سخت گیرانه ی کار را مورد هدف قرار دهد.

کتاب آنتی دورینگ

فردریش انگلس
فردریش انگلس، زاده ی 28 نوامبر 1820 و درگذشته ی 5 آگوست 1895، فیلسوف و انقلابی کمونیست آلمانی و نزدیکترین همکار کارل مارکس بود. انگلس بنا به خواست پدرش عازم انگلستان شد تا در آن جا علم تجارت بیاموزد. انگلستان که در آن عصر، پیشرفته ترین کشور صنعتی به شمار می رفت و خاستگاه اصلی طبقه ی جدید، یعنی طبقه ی کارگران صنعتی محسوب می شد، تجارب ارزنده ای را در اختیار انگلس گذاشت. او در انگلیس فرصت یافت تا از نزدیک شاهد زندگی و کار جان فرسای کارگران صنعتی باشد. متأثّر از این استثمار بی رحمانه، انگلس به ری...
قسمت هایی از کتاب آنتی دورینگ (لذت متن)
مسیحیت هم فقط یک نوع تساوی میان انسان ها می شناخت، آن هم تساوی معصیت موروثی که با خصوصیت مسیحیت به عنوان مذهب بردگان و ستمکشان تطابق داشت. علاوه بر آن تساوی برگزیدگان را هم می شناخت که آن هم فقط در اوایل بدان اشاره می شد. آن نشانه هایی هم که در ابتدای مذاهب جدید، در مورد اشتراک مال مشاهده می شود، بیشتر به همبستگی تحت تعقیب قرار گرفتگان مربوط می شود، تا به تصورات واقعی در مورد تساوی. دیگری نگذشت که تثبیت تضاد روحانی و عوام به کوشش های اولیه این تساوی مسیحی هم خاتمه بخشید. سرازیر شدن ژرمن ها به اروپای غربی و ایجاد تدریجی نوعی طبقه بندی اجتماعی سیاسی پیچیده ای که تا آن زمان در هیچ کجای اروپا دیده نشده بود، هر گونه تصوری درباره مساوات را از بین برد ولی در عین حال اروپای غربی و مرکزی را به حرکت تاریخی کشاند و برای اولین مرتبه سرزمین فرهنگی یکپارچه ای به وجود آمد و در این سرزمین برای اولین سیستمی از مجموعه دولت های ملی تشکیل شد که یکدیگر را متقابلا تحت نفوذ و مخمصه قرار می دادند. و بدین تربیت زمینه ای فراهم آورد که بر اساس آن بعدها می توانست سخنی از ارزش واحد و حقوق انسانی در میان باشد.