کتاب تبار انسان

The Descent of Man
اهتمامی در شناسایی شجره نامه انسان در تطابق با دیگر جانداران
کد کتاب : 81130
مترجم : کاوه قدیمی
شابک : 978-6001175374
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1871
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تبار انسان اثر چارلز داروین


تبار انسان : اهتمامی در شناسایی شجره‌نامه انسان در تطابق با دیگر جانداران کتابی است از طبیعت‌شناس انگلیسی چارلز داروین، که برای اولین بار در سال 1871 منتشر شد، که نظریه تکاملی را برای تکامل انسان به کار می‌برد و نظریه او را در مورد انتخاب جنسی، شکلی از سازگاری بیولوژیکی که با این حال متمایز است، توضیح می‌دهد. مرتبط با انتخاب طبیعی این کتاب بسیاری از موضوعات مرتبط از جمله روانشناسی تکاملی، اخلاق تکاملی، موسیقی شناسی تکاملی، تفاوت های بین نژادهای انسانی، تفاوت بین جنسیت ها، نقش غالب زنان در انتخاب همسر، و ارتباط نظریه تکاملی با جامعه را مورد بحث قرار می دهد. داروین در مقدمه کتاب تبار، هدف متن خود را بیان می کند:
«تنها هدف این اثر این است که اولا بررسی کنیم که آیا انسان، مانند هر گونه دیگر، از شکلی از قبل موجود است یا خیر؛ ثانیا، نحوه رشد او، و ثالثا، ارزش تفاوت‌های بین این گونه است. به نام نژادهای انسان».
رویکرد داروین برای استدلال برای تکامل انسان ها این است که تشابه انسان ها با حیوانات دیگر را مشخص کند. او با استفاده از شباهت‌های تشریحی، تمرکز بر ساختار بدن، جنین‌شناسی و «ارگان‌های ابتدایی» که احتمالا در یکی از اشکال «از پیش موجود» انسان مفید بودند، شروع می‌کند. او سپس به استدلال برای تشابه ویژگی های ذهنی می پردازد.

کتاب تبار انسان

چارلز داروین
چارلز رابرت داروین (Charles Robert Darwin) (زاده ۱۲ فوریه ۱۸۰۹ انگلستان – درگذشته ۱۹ آوریل ۱۸۸۲، انگلستان) زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی بود که بیش از هر چیز برای یافته‌هایش در زمینه دانش فرگشت شناخته می‌شود. او این نظریه را مطرح کرد که همه گونه‌ها دارای نسبی مشترک هستند؛ این نظریه امروزه توسط دانشمندان پذیرفته شده‌است و یکی از مفاهیم بنیادی دانش به شمار می‌آید. داروین نظریه خود مبنی بر اینکه این تبارزایش فرگشت نتیجه فرآیندی به نام انتخاب طبیعی بوده&zw...
قسمت هایی از کتاب تبار انسان (لذت متن)
در رابطه با حیوانات رده پایین، بایستی تعدادی نکات، تحت اصل انتخاب جنسی، اضافه شود که نشان دهد توانایی های ذهنی آنان بیش ازآنچه انتظار می رفت دارای برتری هایی شگرف است. تغییرپذیری استعدادها در افراد مربوط به یک نوع موضوع مهم برای ما است و توضیحاتی در این باب داده خواهد شد؛ اما وارد شدن به جزئیات بیشتر، در رابطه با این موضوع، اضافی به نظر می رسد، زیرا بر طبق تحقیقات گسترده در رابطه با انواع گوناگون شامل پرنده ها، یک توافق همگانی وجود دارد و آن اینکه افراد یک نوع دارای مشخصه های ذهنی متمایز هستند. پاسخ دادن به این که به چه شیوه ای نخست توانایی های ذهنی در جانداران رده پایین تکامل یافت، مشکل است. اگر این موضوعات حل نشده باقی بمانند، تبدیل به معضلاتی در آیندۀ نزدیک می شوند.