کتاب ناکجا و دو نمایشنامه دیگر

Nowhere
کد کتاب : 15525
شابک : ‫‬‮‭978-6007806814
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ناکجا و دو نمایشنامه دیگر اثر محمد رضایی راد

اثر پیش رو شامل سه نمایشنامه ی ناکجا ( یک نمایش برای نوجوانان )، عروسی شغال ( نمایش در یک صحنه ) و برفراز برجک ها است.
ناکجا شاخص ترین نمایشنامۀ این اثر شامل نه کاراکتر ( پدر، دختربچه، قاچاقچی آدم، سرباز خارجی، تروریست، پرستار صلیب سرخ، مهاجر، ناخدا، مامور گمرک) است و در نه صحنه به زیبایی دنیای دردمندانه و سختی های پدر پیر کم بینا و دختر جنگ زده ای را به تصویر می کشد که تمام زندگی خود را از دست داده و آواره شده اند و به دنبال راهی برای نجات هستند.

رضایی راد در متن کوتاهی درباره این سه نمایشنامه عنوان کرده است: این ایده که ما درون مرزهایمان به اسارت درآمده ایم از بیست و چند سال پیش از نمایش بر فراز برجک ها می آید و تا به نمایش ناکجا می رسد و در تمامی این مدت مدید اسارت اما هنوز همان است و آرزو همان. همان آرزوی محال که در ترانه نهنگان می خوانیمش: سرزمین کف آلود دریا/ هیچ مرزی ندارد/ هیچ حدی ندارد/ هیچ ساحل ندارد/هیچ دیوار حائلی ندارد.

کتاب ناکجا و دو نمایشنامه دیگر

محمد رضایی راد
محمد رضایی‌راد (زادهٔ ۱۳۴۵) فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، نویسنده و پژوهشگر اهل ایران است. فیلمنامه‌های او برنده جوایز متعددی از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک شده‌است. فیلم کودک و سرباز با فیلمنامه ای از او برنده بالن نقره‌ای جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد.او از سال ۱۳۵۸ در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کرد و در نمایش‌های آن بازی می‌کرد. پدرش هفته نامهٔ محلی «نق...
قسمت هایی از کتاب ناکجا و دو نمایشنامه دیگر (لذت متن)
می خوام برگردم به عقب ، به جایی که آدم ها روی زمین زندگی می کردن ، اما هیچ چیزی به اسم سرزمین نبود، هیچ مرز و هیچ سرحدی