این شرح و پاکست شاهنامهخوانی اثر دکتر خادم بهترین ترکیب برای لذت بردن و فهم مفاهیم شاهنامهست
هشتمین دفتر از مجموعه بی نظیر دکتر بهفر. به امید آنکه همه شاهنامه با دقت نظر و قلم زیبای ایشان مورد بررسی قرار گیرد.
از بین این نسخه و گزارش شاهنامه استاد خالقی مطلق کدام یک پیشنهاد میشود؟!
درود. جناب خالقی مطلق یک بار با دایره المعارف اسلامی کار کردن بار دیگه با انتشارات سخن. گزارش شاهنامه از انتشارات سخن، پر از ارجاع به یادداشتهای شاهنامه از دایره المعارف اسلامی هستش. اینجوری بگم که بیشتر بازنمودهای اسطورهای رو کوتاه کردن و با یه پرانتز و نیز نگاه کنید به یادداشتهای شاهنامه سر و تهشو زدن! هیچ جوره پیشنهاد نمیکنم. دربارهٔ یادداشتهای شاهنامه هم، من هنوز نخوندم، و پیدا کردنش هم سخته چون دیگه چاپ نمیشه. ولی جایی تونستم نیم نگاهی به پاره نخستش بندازم، توی برخی جاها بیشتر از بانو بهفر بازنمودن و تو برخی جاها کمتر. ولی نمیتونم بگم من همه پاره نخستش رو خوندم و نمیتونم بینشون سنجش درستی داشته باشم. ولی یه چیزیو میدونم، اونم این که بانو بهفر هر چیزی که میتونستن دربارهْ اسطورهها و واژگان رو توی کارشون آوردن، برای نمونه یه جاهایی، نوشتههای استاد بهار از پژوهشی در اساطیر ایران رو بی کم و کاست پس از بیتها آوردن. افزون بر اینها جناب کزازی هم در نامهٔ باستان به بازنمود شاهنامه پرداختن که اون کار بیشتر دیدگاههای خودشون توش هستش. تندرست و پیروز باشین.
خوشحالم که جلد هشتم را میبینم ... عمر طولانی و سلامتی کامل برای این استاد گرانمایه آرزو میکنم ... امیدوارم این اثر سترگ روزی پایان یابد حقیقتا بی نظیر است ...
لطفا زودتر موجود کنید
سلام، این جلد کتاب تا چه قسمتی از شاهنامه رو شرح داده ؟
دفتر هشتم دربرگیرنده داستان فرود سیاوش است.
نکات مثبت کتاب: ۱)شرح تک تک ابیات همراه با ریشه شناختی لغات،نکات دستوری،زیبایی شناسی. ۲)تصحیح انتقادی بر اساس نسخههای نویافته و ذکر تفاوتهای دیگر نسخ. ۳)شرح ابیات دیگر نسخ در صورت ضرورت. تنها نقطه ضعف کتاب شرح غلط برخی ابیات است که با وجود چندین هزار بیت شعر طبیعی مینماید.