کتاب تامس مور

Thomas More
کد کتاب : 15784
مترجم :
شابک : 978-9642091065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تامس مور اثر آنتونی کنی

سر توماس مور که در کلیسای کاتولیک به عنوان سنت توماس مور مورد احترام قرار می گیرد، یک وکیل، قاضی، فیلسوف اجتماعی، نویسنده، دولتمرد و اومانیست برجسته رنسانس بود. . او همچنین از اکتبر 1529 تا مه 1532 هنری هشتم را به عنوان صدراعظم عالی انگلیس خدمت کرد. او اتوپیا را نوشت که در سال 1516 منتشر شد، که سیستم سیاسی یک دولت جزیره ای خیالی را توصیف می کند.

بیشتر با اصلاحات پروتستانی مخالفت کرد و به بحث و جدل علیه الهیات مارتین لوتر، هالدریش زوینگلی، جان کالوین و ویلیام تیندل پرداخت. بیشتر نیز با جدایی هنری هشتم از کلیسای کاتولیک مخالفت کرد و از به رسمیت شناختن هنری به عنوان رئیس عالی کلیسای انگلستان و لغو ازدواج او با کاترین آراگون خودداری کرد. پس از امتناع از ادای سوگند برتری، به جرم خیانت محکوم شد و اعدام شد.
پاپ پیوس یازدهم در سال 1935 بیشتر را به عنوان یک شهید تقدیس کرد. پاپ ژان پل دوم در سال 2000 او را قدیس حامی دولتمردان و سیاستمداران معرفی کرد.

کتاب تامس مور

آنتونی کنی
آنتونی کنی (سر آنتونی جان پاتریک کنی)(Sir Anthony John Patrick Kenny) (متولد ۱۶ مارس ۱۹۳۱) فیلسوف تحلیلی اهل انگلستان است. او در حوزه فلسفه ذهن، فلسفه باستان و فلسفه قرون وسطی، فلسفه دین، فلسفه اخلاق و فلسفه ویتگنشتاین فعالیت دارد. او و پیتر گیچ سهم عمده‌ای در بسط توماس‌گرایی تحلیلی دارند. او رئیس سابق فرهنگستان بریتانیا و انجمن سلطنتی فلسفه است. همچنین استاد فلسفه دانشکده اکستر و ترینیتی آکسفورد بوده و بعد استاد کالج بالیول در همان دانشگاه شد و در نهایت نایب رئیس دانشگاه آکسفورد شد...