کتاب بازی بزرگ

Imperial Earth
کد کتاب : 15918
مترجم : کامبیز میرفلاح
شابک : 978-9646933996
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 502
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه لوکس سال 1976 و 1977

معرفی کتاب بازی بزرگ اثر آرتور سی کلارک


«بازی بزرگ» یک رمان علمی تخیلی از نویسندگان انگلیسی «آرتور سی کلارک» است که در سال 1975 منتشر شده است. روایت در این رمان، قهرمان اصلی ، دانکن ماکنزی را در سفر به زمین از خانه خود در تیتان دنبال می کند ، بخش عمده ای به عنوان یک سفر دیپلماتیک به ایالات متحده برای یکصدمین سالگرد خود در سال 2276 ، اما همچنین برای تولید یک کلون از خودش. این کتاب به موقع برای دویستمین سالگرد آمریکا در سال 1976 منتشر شد.
دانکن ماکنزی، شخصیت اصلی این اثر آخرین نسل از "اولین خانواده" تیتان ، یک ماه استعمار شده از سیاره زحل است. و در واقع حوادث در این رمان در فضایی بین آسمان و زمین میگذرد.

این رمان که توسط کامبیز میر فلاح به فارسی برگردانده شده است، نتیجه 20 سال تفکر توسط یک رمان نویس و دانشمند مشهور آرتور سی کلارک است. به مانند دیگر آثار او این رمان سرشار از شخصیت پردازی های ماهرانه و وقایع مهیج است. «بازی بزرگ» به عنوان یکی از بلندپروازانه ترین ، موفق ترین و مهمترین رمان های آرتور سی کلارک به حساب می آید. گفتنی است کلارک فیلمنامه اودیسه فضایی را نوشته است و به پاس یک عمر فعالیت هنری و بشر دوستانه اش توسط ملکه الیزابت دوم نشان شوالیه را دریافت کرد. وی تنها نویسنده داستان علمی است که نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است. از داستانهای او بیش از صد میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

کتاب بازی بزرگ

آرتور سی کلارک
سر آرتور چارلز کلارک، زاده ی ۱۶ دسامبر ۱۹۱۷ و درگذشته ی ۱۹ مارس ۲۰۰۸، نویسنده، مخترع و دانشمند انگلیسی بود. کلارک در شهر ساحلی کوچکی به نام مینهد در غرب انگلیس به دنیا آمد. او به تحصیل در رشته ی فیزیک و ریاضیات در دانشگاه کینگز لندن پرداخت و مدال درجه یک فیزیک و ریاضیات را دریافت کرد. کلارک سپس به ریاست مجمع بین سیارات بریتانیا منصوب شد و به عضویت آکادمی اخترشناسان و مجمع اخترشناسان سلطنتی و بسیاری از سازمان های علمی دیگر درآمد. ایده ی ماهواره های مخابراتی، نخستین بار توسط کلارک مطرح شد. او ع...