کتاب انسان و جهان فرا آگاهی

Man and the world of consciousness
  • 10 % تخفیف
    355,000 | 319,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 16218
شابک : 978-9644057373
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان و جهان فرا آگاهی اثر محسن فرشاد

"انسان و جهان فرا آگاهی" کتابی است به قلم دکتر "محسن فرشاد"، که در آن تلاش نموده تا گامی چند در زمینه ی آشنایی انسان با گنجینه های پنهان روح خود و همچنین استعدادهای ذاتی اش بردارد. دکتر "محسن فرشاد" معتقد است که قدم اول برای هر انسان خردمند و اهل تفکری، شناخت خود و ویژگی های باارزشی است که در درون او وجود دارد. تنها با شناخت این موارد است که انسان قادر خواهد بود سلامت فکری، جسمی و روحی خود را حفظ کرده و به سوی آزادی و خوشبختی و رستگاری حرکت کند. حرکت انسان به سوی این موارد، آگاهی او نسبت به جهان را نیز ارتقا می بخشد و حتی بشر را قادر می سازد تا فرای آگاهی در جهانی جدید سیر کند. پس راه شناخت جهان و خدا، از راه شناخت انسان می گذرد و از آنجایی که قوانینی که جهان را اداره می کنند، در مورد انسان نیز صدق می کنند، می توان بحث کرد که انسان با سراسر گیتی در ماهیت، وحدت دارد. در واقع جهانی که روح انسان و کیهان از آن ساخته شده، جوهری واحد را تشکیل داده که با آگاهی به هر کدام، می توان دیگری را شناخت.
این تفکری است که در کتاب "انسان و جهان فرا آگاهی" به قلم دکتر "محسن فرشاد" مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اعتقاد به آن، آثار متافیزیکی تعریف شده ای دارد که در قالب نه گفتار، در این اثر تشریح شده است. عمده ی مطالب این کتاب پیرامون کشف و شهود، معرفت باطنی، قوانین حاکم بر روح آدمی، تناسخ و تجسد، رویا و حس ششم، خودشناسی و حالات مختلف آگاهی و شعور شکل گرفته و دکتر "محسن فرشاد" در هر گفتار به خوبی آن ها را تبیین می کند.

کتاب انسان و جهان فرا آگاهی

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
قسمت هایی از کتاب انسان و جهان فرا آگاهی (لذت متن)
عقل بزرگ کیهانی که می توان نام آن را روح کائنات، اندیشة بزرگ هستی ، وجود مطلق، حیات زنده گیتی و سرانجام خداوند متعادل بگذاریم، از طرق مختلف از جمله حسّ ششم با انسان ارتباط برقرار می کند. ما با او ارتباط داریم، اما بر اثر بی توجّهی، پنجره های معرفت را به روی خود بسته ایم و گیرنده های ما به علّت عدم توجّه به زندگی و نیازهای درونی خود، امواج او را نمی گیرند و یا قدرت جذب آن را ندارند. شناخت نیروهای ناشناخته یا حسّ ششم، راهی برای جذب و کشف این امواج است.