کتاب روح، ماده، کائنات

Spirit matter universe
  • 15 % تخفیف
    185,000 | 157,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 16219
شابک : 978-9644056673
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روح، ماده، کائنات اثر محسن فرشاد

"روح، ماده، کائنات" کتابی است از دکتر "محسن فرشاد" که بار دیگر نگاهی متفاوت را نسبت به مسائل ذکر شده در عنوان ارائه می کند. روح باوری است ماوراء الطبیعه که فراتر از ماده تصور شده و تقریبا در اکثر مکاتب دینی و معنوی به آن اشاره شده است. روح موضوعی نیست که به امروز و دیروز محدود شود، بلکه ردپای این پدیده ی نامرئی، همواره در بستر تاریخ به چشم می خورد و فکر و ذهن بسیاری از اندیشمندان را به خود مشغول کرده است.
با توجه به دید یک جانبه ای که نسبت به روح یا دیگر مسائل ماوراء الطبیعه و معنوی در جهان امروز وجود دارد، خواندن کتاب "روح، ماده، کائنات" به قلم دکتر "محسن فرشاد" می تواند دید تازه ای را به خواننده ارائه دهد و در عصری که هنوز بسیاری از موارد مهم مادی و معنوی در پس پرده ی ابهام قرار دارند، قادر است جایگاه مناسب تری را برای بررسی یک موضوع با قدمت باستانی پیشنهاد کند.
"محسن فرشاد" در این کتاب، روح را به جهت فلسفی، هم راستا و معادل با شعور و اندیشه در نظر گرفته و با بررسی شعور والای انسانی و تفکر حاکم بر هستی او، "روح، ماده، کائنات" را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. وی تلاش می کند تا برخی از سوال های بنیادین پیرامون "روح، ماده، کائنات" را در این کتاب پاسخگو باشد. سوالاتی نظیر اینکه آیا شعور و اندیشه از وجودی مستقل و قابل شناخت برخوردارند؟ آیا استانداردی علمی و فلسفی برای تمایز آن ها از ماده وجود دارد؟ و اینکه آیا می توان به راستی شعور و اندیشه را معادل روح دانست و آن را در برابر ماده بررسی کرد؟

کتاب روح، ماده، کائنات

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...