کتاب تاملی بر اسرار ذهن

The secrets of the mind
  • 15 % تخفیف
    550,000 | 467,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 16214
شابک : 978-9642241880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تاملی بر اسرار ذهن اثر محسن فرشاد

"تاملی بر اسرار ذهن" به قلم "محسن فرشاد"، همانطور که از عنوان آن پیداست، تلاش می کند تا اسرار ذهن انسان را به خواننده معرفی کند. نویسنده این تلاش را در دو جهت سازمان می دهد؛ در یک نگاه تمرکز "محسن فرشاد" بر مساله ی ذهن در گستره ی شناختی آشکار شده می باشد و نگاه دیگر معرفت پنهان و آشکار نشده ی ذهن بشر را مورد هدف قرار می دهد. هر کدام از موارد ذکر شده شامل برداشت هایی هستند که در "تاملی بر اسرار ذهن" مرور خواهند شد.
نخستین برداشت از نگاه اول در "تاملی بر اسرار ذهن"، به تعریف ذهن می پردازد و تفاوت آن را با آگاهی، خرد و اندیشه بیان می کند. برداشت دوم، ذهن را از دیدگاه فیزیک مورد بررسی قرار می دهد و برداشت سوم آن را در تعامل با آگاهی کیهانی تجزیه و تحلیل می کند. برداشت چهارم به فلسفه ی ذهن و اصالت آن اختصاص دارد و نهایتا آخرین برداشت به هوش مصنوعی و ارتباطی که با ذهن انسان دارد می پردازد.
در دومین نگاه که در حوزه ی معرفت نهان قرار می گیرد، پیوستگی فضا، زمان و ذهن بررسی می شود و سپس ذهن به عنوان نیرویی از طبیعت مورد بررسی قرار می گیرد. "محسن فرشاد" همچنین ذهن را در کالبدهای هفت گانه نیز بررسی می کند و پس از برشمردن نیروهای ویژه ای که ذهن از آن برخوردار است، به آخرین برداشت کتاب "تاملی بر اسرار ذهن"، تحت عنوان رابطه ی ذهن با رویا می رسد. قدرت والای ذهن در خوشبخت شدن یا تیره روزی انسان، ضرورت شناخت آن و مطالعه ی آثار این چنینی را بیش از پیش با اهمیت جلوه می دهد.

کتاب تاملی بر اسرار ذهن

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
قسمت هایی از کتاب تاملی بر اسرار ذهن (لذت متن)
در غروب یکی از روزهای بهاری در پارک زیبایی در تهران قدم می زدم. در نقطه ای از آن به ابرهای سوخته آسمان خیره شدم ، به طوری که زیبایی آن مرا در سحری از ابدیت غوطه ور ساخت. منظره شکوهمند کوه های شمال تهران با درختان دامنه آن طلوع ماه در آسمان ، شرنگ سکرآوری را در جانم ریخت و شعله حضوری ابدی را در قلبم برافروخت . با خود گفتم : وقتی بمیرم ، که قطعا روزی خواهم مرد ، دیگر این مناظر را نخواهم دید . احساس کردم این ذهن و آگاهی منست که با مشاهده آسمان و غروب تهران این چنین به وجد آمده و چشم و مغز من وسیله این ادراک هستند . آیا آنها بدون وسیله می توانند به این ادراک ادامه دهند ؟ دریافتم در صورت بقای آگاهی پس از مرگ ، ذهنیت و اندیشه من بعد از مرگ کالبد خاکی ام تداوم خواهد یافت و ادراک ما از هستی از میان نمی رود . این فکر در جان من آتش امید و جاودانگی را برافروخت و روشن ساخت . درک جاودانگی روح ، روان و ساختار آگاهی انسان ، و بقای شخصیت او یکی از زیباترین هدف های اوست و شاید هم والاترین هدفی است که انسان باید جست و جو کند.