کتاب زورق مست

The Drunken Boat
کد کتاب : 16320
مترجم :
شابک : 978-9647763301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1871
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ژید آندره سال 1998

معرفی کتاب زورق مست اثر آرتور رمبو

ترجمه ای جدید از بهترین و تحریک آمیزترین اثر شاعر معروف شورشی فرانسه.
شاعر، اعجوبه، پیشرو، پانک: کارنامه کوتاه، زودرس، سرکش و سازش ناپذیر شاعر آرتور رمبو یکی از افسانه های ادبیات مدرن است. رمبو در بیست سالگی اش مجموعه ای از شعرها را سروده بود که نه تنها به خودی خود شاهکار هستند، بلکه برای همیشه ایده چیستی شعر را دگرگون کردند. بدون او، سوررئالیسم غیرقابل تصور است، و تأثیر او در هنرمندان متنوعی مانند هنری میلر، جان اشبری، باب دیلن و پتی اسمیت قابل لمس است. در این جلد ضروری، مترجم ، نسخه‌های جدید معتبر و الهام‌گرفته‌ای از اشعار و نامه‌های اصلی رمبو، از جمله مجموعه‌ای سخاوتمندانه از اشراق و تمام اعترافات پراکنده‌اش، فصلی در جهنم، ارائه می‌کند - که نه تنها معنا، بلکه نگرش‌های جسورانه و ریتم‌های فریبنده که آثار رمبو را در ردیف مدرن‌ترین آثار او یا هر نسل دیگری قرار می‌دهد.
ژان نیکلا آرتور رمبو از شاعران فرانسوی است. او را بنیان‌گذار شعر مدرن برمی‌شمارند. او سرودن شعر را از دوران دبستان آغاز کرد. ذوق و نبوغ شعری او در سنین ۱۷ تا ۲۰ سالگی خیره‌کننده است. بااین‌حال، او در ۲۱سالگی برای همیشه از شعر دوری گزید که همواره مایهٔ حیرت و ابهام بوده‌است.

کتاب زورق مست

آرتور رمبو
ژان نیکلا آرتور رَمبو (Jean Nicolas Arthur Rimbaud) (زادهٔ ۲۰ اکتبر ۱۸۵۴ - درگذشتهٔ ۱۸۹۱) از شاعران فرانسوی است. او را بنیان‌گذار شعر مدرن برمی‌شمارند. او سرودن شعر را از دوران دبستان آغاز کرد. ذوق و نبوغ شعریِ او در سنین ۱۷ تا ۲۰ سالگی خیره‌کننده است. بااین‌حال، او در ۲۱سالگی برای همیشه از شعر دوری گزید که همواره مایهٔ حیرت و ابهام بوده‌است.آرتور رَمبو در ۲۰ اکتبر ۱۸۵۴، برابر با ۲۸ مهر ۱۲۳۳ خورشیدی در شارل‌ویل فرانسه به دنیا آمد. پدرش فردریک رمبو سرباز توپخانه ب...