کتاب عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس

Golden and Silver Age of Russian poem
کد کتاب : 16465
شابک : 978-9641850038
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس اثر حمیدرضا آتش برآب

"عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس" کتابی است که "حمیدرضا آتش برآب" کار گردآوری و ترجمه ی آن را بر عهده داشته است. علت نام گذاری اعصار مختلف شعر روس به عناوین طلایی و نقره برمی گردد به افق های شکوفایی آن ها. شعری که قرن هجدهم شکل گرفته بود، در نیمه ی نخست قرن نوزده، به چنان اوجی دست می یابد که آسمان شعر اروپا را تسخیر نموده و سایه ی بال های طلایی اش را بر آفریده های شعر اروپایی می گسترد.
این عقاب سرافراز، مدتی را در سکون پرواز می کند تا اینکه بار دیگر در اواخر قرن نوزدهم، بال های سترگش را به هم زده و عصر نقره ای شعر روس تا میانه های قرن بیستم رقم می خورد. تاثیری که این اتفاق بر جریان های اجتماعی و سیاسی مختلف و همچنین مکتب های شعری روسیه و حتی جهان داشته، آن چنان عمیق و وسیع است که شکوه و عظمتش بعد از گذشت اینهمه سال هنوز به وضوح حس می شود.
با وجود اینکه منتقدین ادبیات روس، بر سر مرزهای زمانی و تاریخی عصر طلایی و نقره ای دچار اختلاف آرا هستند، اما "حمیدرضا آتش برآب" در مجموعه ی پیش رو سعی کرده تا آنچه به طور عمده متعلق به این عصر شناخته می شود را به مخاطبین ارائه دهد. نویسنده، پژوهشی ارزشمند برای گردآوری این اثر سازمان داده و نهایتا مطابق ذوق و نظر نهایی خود، به گزینش و طبقه بندی اشعار دست زده است. حاصل کار کتابی است خیره کننده تحت عنوان "عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس" که یک دید کلی و مناسب را از اشعار درخشان این سرزمین ارائه می کند.

کتاب عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس

حمیدرضا آتش برآب
حمیدرضا آتش‌برآب (متولد مرداد ۱۳۵۶ در اهواز) مترجم ایرانی و پژوهشگر زبان و ادبیات روسی است. او دانش‌آموخته دانشگاه دولتی مسکو است.
دسته بندی های کتاب عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس
قسمت هایی از کتاب عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس (لذت متن)
تکلیف شاعر جهدی ست .که کرانه های گسسته ی جان و تن را پیوند می دهد نبوغ سوزنی ست .که یگانه رشته نخش صداست و این هــمه دوختـن را تنها مرگ است

و سیلاب خون سیاه تان هم نخواهد شست خون زلال و پاک شاعر را که بی گناه بر خاک جاری گشت!

بی جواب ست اگر فریادت هیچ غـم نیست .شاعران این گونه اند