کتاب شش کفش عمل

Six Action Shoes
(نگاهی تازه به مدیریت کار و عمل)
کد کتاب : 16917
مترجم : احد نویدی

شابک : ‫‬‭978-9647184984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شش کفش عمل اثر ادوارد دوبونو

"شش کفش عمل" کتابی است به قلم "ادوارد دوبونو" که در آن "نگاهی تازه به مدیریت کار و عمل" می اندازد. این عنوان آسان و خواندنی از نویسنده ی پرفروش، "ادوارد دوبونو"، نه تنها برای مدیران تجاری بلکه برای هر کسی که مسئول رهبری اقدامات دیگران به سوی موفقیت باشد، جالب خواهد بود. "ادوارد دوبونو" فعالیت های سازمانی را در تقابل با برنامه ریزی و ایجاد ایده، در شش دسته طبقه بندی می کند که هر کدام نمادی از یک جفت کفش هستند: کفش های رسمی نیروی دریایی برای کارهای روزمره، کفش های کتانی خاکستری برای جمع آوری اطلاعات، کفش های کارساز قهوه ای برای اقدامات عملی ، چکمه های نارنجی در مواقع ضروری، کفش های سرپایی صورتی برای مراقبت و چکمه های بنفش سوارکاری برای رفتارهای اقتدارگرا. این توصیف تصنعی از فعالیت های سازمانی به این دلیل مفید است که مدیران را قادر می سازد تا عمل را از شخصیت جدا کنند. نویسنده معتقد است که یک رهبر سازمانی نه تنها قادر به انتخاب کفش مناسب برای خود خواهد بود، بلکه دیگران را نیز در سازمان راهنمایی می کند تا هر شرایطی را که موقعیت نیاز دارد، مثل یک کفش بپوشند.
بیشتر موقعیت ها در تجارت - و در زندگی - مبهم و گیج کننده است. و سردرگمی دشمن عمل است. چارچوب درخشان و در عین حال شگفت انگیز "شش کفش عمل" به ما این امکان را می دهد که موقعیت های مختلف را شناسایی کنیم تا بتوانیم کنترل آن ها را در دست بگیریم و به موثرترین شکل ممکن به آن ها پاسخ دهیم. پیروی از روال عادی، واکنش سریع، واکنش حساس، غلبه بر موانع، دریافت اطلاعات، مسئولیت پذیری و... هر کدام یک موقعیت هستند و برای هر موقعیتی که با آن روبرو هستید یک کفش و یک حالت عمل وجود دارد.

کتاب شش کفش عمل

ادوارد دوبونو
ادوارد دوبونو (Edward Charles Francis Publius de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت است.ادوارد دوبونو (Edward de Bono) در سال ۱۹۳۳ در مالت به دنیا آمد. او در زمان جنگ جهانی دوم در دانشگاه مالت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرد. سپس با کمک‌هزینه تحصیلی رودس، به دانشگاه آکسفورد رفت و با دریافت مدرک افتخاری در رشته‌های روانشناسی و علوم طبیعی و مدرک دکترای فلسفه از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک پی‌اچ‌دی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد از دانشگاه مالت است.
نکوداشت های کتاب شش کفش عمل
A useful addition to public libraries.
یک اثر افزودنی مفید به کتابخانه های عمومی.
Library Journal Library Journal

A gimmicky guide to taking effective action. It's difficult to believe that the author of the substantive inquiry into creative thought reviewed above could also be responsible for the sketchy, lightweight tract at hand.
یک راهنمای مدبرانه برای انجام اقدامات مثر. به سختی می توان باور کرد که نویسنده ی تحقیق اساسی در مورد اندیشه خلاقانه که پیش تر بررسی شد، می تواند مسئول طرح نازک و سبک وزنی باشد که در دست است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب شش کفش عمل (لذت متن)
کفش های کتانی خاکستری رنگ: خاکستری، سلول های خاکستری مغز را تداعی می کند. همچنین مه و غبار و مختل شدن دید را نیز تداعی می کند. عمل به سبک کفش های کتانی خاکستری در مواردی مانند تحقیق، بررسی، جمع آوری اطلاعات و کشف مجموعه ای از مدارک کاربرد دارد. هدف اصلی این سبک عمل، کسب اطلاعات است. این هدف در هنگام عمل به سبک کتانی خاکستری باید بر هر مساله دیگری ترجیح داده شود. در مواقعی ممکن است اطلاعات نظام مند و با قاعده جمع آوری شوند اما مواقعی نیز هست که برای گردآوری اطلاعات نیازمند فرضیه یا نظریه هستیم تا مسیری را برای جستجو پیدا کنیم.

کفش های رسمی نیروی دریایی: بسیاری از یونیفورم ها به رنگ آبی تیره یا آبی سیر هستند. آبی سیر، نیروی دریایی را با تمرین های نظامی و تشریفات رسمی آن تداعی می کند. این کفش، عمل به دستورالعمل های رسمی را پوشش می دهد. دستورالعمل های کاری می توانند بهترین روش انجام کار را به گونه ای روشن و واضح نشان دهند. استفاده از دستورالعمل کاری مشخص می تواند فکر ما را برای تمرکز بر سایر مسائل مهم زندگی آزاد کند.