کتاب نیمه ی پنهان پزشک

What Doctors Feel
  • 15 % تخفیف
    230,000 | 195,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 17761
مترجم :
شابک : 978-6001199905
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نیمه ی پنهان پزشک اثر دنیل افری

کتاب "نیمه ی پنهان پزشک" به این فرضیه می پردازد که پزشکان موجودات عینی و منطقی هستند و به راحتی قادر به جدا کردن مسائل هستند، زیرا در برخی از چالش برانگیزترین لحظات زندگی بیماران و خانواده هایشان ،آن ها راهنمایی می کنند. بازخورد های عاطفی پزشکان در قبال درام های مرگ و زندگی که هر روزه تجربه می کنند ، تأثیر عمیقی بر مراقبت های پزشکی آنها دارد. در مورد نحوه ی کارکرد ذهن و روش هایی که متخصصان پزشکی برای نجات جان ما به کار می گیرند تاکنون ، مطالب زیادی نوشته شده است اما در مورد احساسات آن ها ،تاکنون مطالب کمی گفته شده است.
در این رابطه ، دکتر "دنیل افری" بازخورد های عاطفی پنهان پزشکان و نحوه ی تاثیر گذاری مستقیم آن ها بر بیماران را به تصویر می کشد. او نشان می دهد که چگونه استرس های زندگی پزشکی ، از کاغذ بازی گرفته تا ساعت های زیاد کاری ، بر نوع مراقبت پزشکی که پزشکان می توانند به بیماران خود پیشنهاد دهند ، تأثیر می گذارد. دکتر افری، که اعماق زندگی پزشکان را درک می کند ، طیف وسیعی از احساسات مانند، شرم ، عصبانیت ، همدلی ، سرخوردگی ، امید ، غرور ، گاه ناامیدی و حتی گاهی عشق را احساس کرده است.
دکتر "دنیل افری"، با استفاده از مطالعات علمی، داستانی خواندنی از تأثیر احساسات بر مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد؛ او با نگاه دقیق به جزئیات دراماتیک ، ما را به قلب ماجراهای پر پیچ و خم مراقبت پزشک از بیمار می برد و داستان هایی را از اقداماتی که زندگی یک پزشک را متلاطم می کند ،ارائه می دهد.
داستان های کتاب "نیمه ی پنهان پزشک" حقیقتی غیرقابل انکار را نشان می دهند؛ این واقعیت که احساسات در نحوه ی مراقبت پزشکان از بیماران خود، تاثیر بسزایی دارد و درک این که پزشکان چه احساسی دارند، هم برای پزشکان و هم برای بیماران می تواند در ارائه و دست یابی به بهترین مراقبت های سلامتی تاثیر گذار باشد.

کتاب نیمه ی پنهان پزشک

دنیل افری
دنیل افری، زاده ی 22 آگوست 1965، مقاله نویس، ویراستار، پزشک و نویسنده ای آمریکایی است. افری مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته ی داروشناسی از دانشگاه نیویورک دریافت کرده است. او علاوه بر پزشکی، استاد بالینی طب در دانشکده ی پزشکی دانشگاه نیویورک است و برای بخش سلامت نیویورک تایمز نیز مطلب می نویسد.
نکوداشت های کتاب نیمه ی پنهان پزشک
An invaluable guide for doctors and patients on how to ‘recognize and navigate the emotional subtexts’ of the doctor-patient relationship.
یک راهنمای گران بها برای پزشکان و بیماران در مورد چگونگی شناخت و جهت یابی مضمون عاطفی رابطه پزشک-بیمار.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Taut, vivid prose. . . . She writes for a lay audience with a practiced hand.
"نثر روشن و محکم. . . . او برای یک مخاطب غیر تخصصی با قلمی آزموده می نویسد.
New York Times New York Times

With grace, courage, humility, and compassion, Bellevue Hospital physician Ofri gives voice and color to the heartbreak, stress, and joy that attends medical practice.
با شکوه ، شجاعت ، فروتنی و دلسوزی ، پزشک بیمارستان بلویو ،افری، به دل شکستگی ها ، استرس و شادی تمرینات پزشکی صدا و رنگ می دهد.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب نیمه ی پنهان پزشک (لذت متن)
تجربه های آموزش پزشکی و دنیای بیمارستانی به کرات و با جزئیات فراوان در کتاب ها، مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی به نمایش درآمده اند. برخی از این آثار جدی و دقیق و برخی صرفا برای تفریح و سرگرمی مخاطب ساخته شده اند. بیشتر این مطالب در مورد کاری است که پزشکان انجام می دهند و این که چگونه به افکارشان برای تشخیص بیماری سامان می دهند. اما به جنبه ی احساسی پزشکی، بخش هایی که در آن منطق کمتری وجود دارد وکم تر به درمان علمی بیماری مربوط می شود، به شکل کامل و جامع توجه نشده است. هرچند که اهمیت آن اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. برای عموم مردم دنیای پزشکی، دنیایی که هر کس در نهایت سروکارش به آن می افتد، جالب و در عین حال ترسناک است. در کنار این علاقه، این ناامیدی نیز وجود دارد که نظام درمانی، در حدی که مردم انتظار دارند، کارا نیست. به رغم فشارهای اجتماعی، اصلاحات و مشاجرات قانونی، پزشکان نمی توانند این ایدئال ها را محقق کنند. من امیدوارم بتوان با نفوذ به عمق ذهنیات پزشکان علت پنهان ماندن این بخش از حرفه ی پزشکی را پیدا کرد. شاید بعضی چنین فکر کنند که مادامی که پزشک من بتواند مرا درمان کند، برایم اهمیتی ندارد که در ذهنش چه می گذرد. در پرونده های پزشکیساده و سرراست، احتمالا این طرز فکر صحیح است. پزشکانی که عصبانی، پراسترس، حسود، خسته، وحشت زده با خجالتی هستند نیز به خوبی می توانند برونشیت یا کشیدگی تاندون مچ پا را مداوا کنند. مشکل زمانی به چشم می آید که شرایطی پیچیده، سخت یا پر از پیچیدگی های غیرمنتظره و خطاهای پزشکی با عناصر روان شناختی ظاهر می شود. این جاست که ممیزه هایی، ورای صلاحیت بالینی، به عرصه می آیند. در این مقطع از تاریخ، تقریبا تمام بیماران، یا حداقل آن بیمارانی که در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند، به همان میزان به دانش پزشکی دسترسی دارند که پزشکان می دانند و براساس آن طبابت می کنند.