کتاب تقسیم

A Man of Parts
کد کتاب : 18251
مترجم :
شابک : 978-9643058203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تقسیم اثر پیرو کیارا

پیر و کیارا، «استاد قصه گو »ی ایتالیایی در سال ۱۹۱۳ به دنیا آمد. در جوانی حرفه های مختلفی را در ایتالیا و فرانسه پیش گرفت و تا قبل از پا گرفتن رژیم فاشیست در کشورش چند سالی را کارمند دولت هم بود. با محکومیت در «دادگاه ویژه» به جرم فعالیت های سیاسی به سوئیس گریخت. بعد از جنگ در بازگشت به ایتالیا به بررسی و نقد ادبی و هنری رو آورد و بویژه متخصص ادبیات قرن هجدهم. ایتالیا بود. آفرینش ادبی کیارا پا شعر شروع شد، چند کتاب نظم ونثر شاعرانه متعلق به این دوره کار اوست که تا اواسط دهه ۱۹۵۰ ادامه دارد. بعد از آن، کیارا بر داستان سرایی متمرکز شد که قریحه اصلی او بود، بویژه آنچه به قصه گویی شفاهی معروف است و مشخصه اوست. تأثیر قصه گویی شفاهی بر نثر روان و بی تکلف، نگرش مستقیم و بی پیرایه واقعیت، ایجاز و دقت بیان از آن پس همواره در سبک داستان نویسی کیارا باقی مانده است. حاصل این سبک ویژه مبتنی بر صرفه جویی روایی» برقراری رابطه مستقیم و بالبداهه نویسنده با خواننده است و ارتباط همیشگی و نزدیکی که میان خواننده با یک به یک آثار پیرو کیارا برقرار می ماند. این ارتباط نزدیک و آنی همچنین یادآور برخی ویژگی های جنبش بزرگ نئورئالیسم است که بسیاری از منتقدان بدرستی بر پیوند کیا را با آن تاکید گذاشته اند، هم از نظر زمانی و هم از چندین دیدگاه سبک شناختی.

کتاب تقسیم

پیرو کیارا
پیرو کیارا (23 مارس 1913 - 31 دسامبر 1986) نویسنده ایتالیایی بود.وی در لوینو، در دریاچه مگگیور (شمال ایتالیا) به دنیا آمد. پدرش Eugenio اهل Resuttano، سیسیل بود. مادرش ویرجینیا مافعی اهل کامناگو، دهکده پایمونتس در شهر لسا بود. وی که در سال جنگ جهانی دوم توسط شبه نظامیان فاشیست تحت تعقیب قرار گرفت، در سال 1944 به سوئیس گریخت. وی دو سال بعد به ایتالیا بازگشت و فعالیت نویسندگی را آغاز کرد. مشهورترین اثر او La stanza del vescovo سال 1976 است که به زودی پس از آن به فیلمی توسط دینو ریسی بدل شد.
نکوداشت های کتاب تقسیم
This novel is as scintillating, engaging, and multidimensional as the man whose life and character it faithfully animates
این رمان به اندازه مردی که زندگی و شخصیتش وفادارانه به او جان می دهد، درخشان، جذاب و چند بعدی است.
Christina Schwarz

A terrifically enjoyable novel . . .
یک رمان فوق العاده لذت بخش. ..
Michael Dirda

قسمت هایی از کتاب تقسیم (لذت متن)
از کجا می آمد؟ با آن قیافه جدی با سر و وضع مرتبی که در نگاه اول متشخص جلوه می کرد از کدام شهر مهمی می آمد؟ از کدام خانواده برجسته ای با سنت قدیمی ملاحظه و تو داری؟ بعد از چند ماهی معلوم شد که از مرکز استان منتقل شده لما خودش از اهالی کانته و ریاست، دهکده ای از ناحیة والکروا دو چند کیلومتری لوئینو مردم می گفتند «از کانترریان ها همچو اسمی؟» و هیچکس باورش نمی شد که از چنان روستایی با سکنه دهاتی و خانواده های مهاجر یک کارمند اداره دارایی، ولو دون پایه، با اسم امرنتزیانو پاروتئینی بیرون آمده باشد که برازنده یک ژنرال ارتش بود. گو این که در خود والکوویا هیچ تعجبی نداشت و اسم خیلی ها امرنیزیانو و امرتزیانا بود و نام خانوادگی پاروتزینی را هم خیلی ها داشتند.