کتاب خانه ی کوچک ما

Our little house
کد کتاب : 18353
شابک : 978-6003671393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده ی اولین دوره ی جایزه ی داستان شیراز

تقدیر ویژه در جایزه جلال آل احمد

شایسته تقدیر جایزه ی مهرگان ادب 1395

معرفی کتاب خانه ی کوچک ما اثر داریوش احمدی

داستان های مجموعه ی خانه ی کوچک ما، حال و هوایی خاطره گون را با درونمایه هایی بیمارگونه بازنمایی می کنند که هریک ریشه در دوران کودکی و نوجوانی راوی دارند. نگرش و ذهنیتی که بیشتر شخصی و عینیت گراست و خاستگاهی طبقاتی را با رگه هایی سوررئالیستی به تصویر می کشد که در نتیجه ی آن، حس را در تصویرهایی وهم آلود انعکاس می دهد. شیوه های روایی و ارائه ی داستان ها در این مجموعه بسیار منسجم و باورپذیر است.

کتاب خانه ی کوچک ما

داریوش احمدی
متولد ۱۳۳۵ مسجدسلیمان، دانش آموخته ی زبان و ادبیات انگلیسی هستم که از ۱۵ سالگی به ادبیات، بخصوص به شعر علاقه مند شدم. در آن زمان مسجدسلیمان به خاطر آشنایی با تمدن غرب و جغرافیای خاصی که داشت و فقری که از تمام در و دیوارهایش می بارید، خاستگاهِ شاعران و نویسندگانی بسیاری مانندِ علی مقیمی، هوشنگ چالنگی، مجید فروتن، بهرام حیدری، علیمراد فدایی نیا و بسیاری از شاعران موج ناب مانند، سیروس رادمنش، حمید کریم پور، هرمز علی پور ، سیدعلی صالحی و دیگران بود.
قسمت هایی از کتاب خانه ی کوچک ما (لذت متن)
بیشتر روزها، با دوستان از روی پل چوبی که به پل دک دکوی شرکت نفت معروف بود و با لوله و پلیت و الوارهای چوبی ساخته شده بود و سازه اش را با سیم بوکسل مهار کرده بودند، می گذشتیم و درباره ی کتاب هایی که تازه خوانده بودیم حرف می زدیم. شاپور از گورکی و «دانشکده های من» حرف می زد و من از «ابلوموف» و دنیای ایلیا ایلیچ. و این که همه ی ما دچار نوعی ابلومویسم بودیم که انگار بر ما تحمیل شده بود و خودمان هم سخت در لاکش فرو رفته بودیم.