کتاب علم نظریه و انسان

Theory and Human Science
کد کتاب : 18413
مترجم :
شابک : 978-9643253356
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علم نظریه و انسان اثر اروین شرودینگر

اروین رودولف جوزف الکساندر شرودینگر ، که گاهی اوقات به عنوان اروین شرودینگر یا اروین شرودینگر نوشته می شد ، فیزیکدان اتریشی برنده جایزه نوبل بود که تعدادی از نتایج اساسی را در زمینه نظریه کوانتوم ، که اساس مکانیک موج را تشکیل می داد ، توسعه داد: او معادله موج را فرمول بندی کرد. (معادله ثابت و وابسته به زمان شرودینگر) و هویت توسعه فرمالیسم و مکانیک ماتریس آن را آشکار کرد. شرودینگر تفسیری اصلی از معنای فیزیکی تابع موج ارائه کرد.

او جایزه نوبل فیزیک 1933 را به همراه همکار پل آدرین موریس دیراک "به دلیل کشف اشکال مولد جدید نظریه اتمی" دریافت کرد.
این کتاب «علم نظریه و انسان» که توسط شرکت سهامی انتشار منتشر شده است ، مجموعه ای از مقالات و سخنرانی های یکی از درخشان ترین اذهان تاریخ بشری است.
این مجموعه شامل نه مقاله است . دانش گسترده و اندیشه فلسفی عمیق نویسنده در این اثر در هر فصل منعکس می شود ، همانطور که او در طبیعت واقعی که توسط فیزیک کلاسیک و کوانتومی درک می شود قدم می گذارد. موضوعات مهم مورد بحث عبارتند از: آیا رابطه علت و معلولی برای واقعیت فیزیکی مورد نیاز است؟ آیا آمار و احتمال (احتمالات) جایگزین علت و معلول می شود؟ عدم قطعیت کوانتومی چگونه بر واقعیت فیزیکی تأثیر می گذارد؟ آیا می توانیم حالت اولیه الکترون را تعیین کنیم؟ آیا اثبات گرایی در جهان کوانتومی منطقی است؟ اینها برخی از سوالات مطرح شده است و او سعی می کند با زبانی آسان برای فهمیدن به آنها پاسخ دهد.

کتاب علم نظریه و انسان

اروین شرودینگر
اِروین رودولف یوزف آلکساندر شرودینگر (به آلمانی: Erwin Rudolf Josef Alexander Schrödinger) (زاده ۱۲ اوت ۱۸۸۷ – درگذشته ۴ ژانویه ۱۹۶۱) فیزیکدان مشهور اتریشی و تنها پسر رودولف شرودینگر بود. او از جمله کسانی بود که در تئوری موج، مشارکت داشت و نتایج اساسی در زمینه نظریه کوانتومی از مکانیک موجِ او تشکیل شد. او در سال ۱۹۰۶ وارد دانشگاه وین شد و در سال ۱۹۱۰ دکترایش را گرفت و پس از آن، در جنگ جهانی اول حضور یافت. در سال ۱۹۲۰ (میلادی) نظریه‌ای موسوم به مکانیک کوانتومی پای به عرصه نهاد ...
دسته بندی های کتاب علم نظریه و انسان