کتاب حیات چیست؟

What is Life?
و مغز و ماده
کد کتاب : 27827
مترجم : م زاهدی
شابک : 978-9651123887
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1361
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حیات چیست؟ اثر اروین شرودینگر

«حیات چیست؟» کتابی است علمی که بر مبنای سلسله سخنرانی های فیزیک پیشه اروین شرودینگر در شهر دوبلین نوشته شده است. این کتاب بعدها مقدمه ای برای رابرت روزن زیست شناس و فیلسوف شد تا کتاب خود زندگی را بنویسد.
از نظر علم زیست شناسی امروز اختلاف بین بلورها (که فاقد حیات محسوب میشوند) و مولکولهای زنده فقط در حفظ اشکالات وعیوب و انتقال أن به نسل بعدی است. مولکول زنده (که رکن اساسی کل حیات، شناخته شده است) با گرفتن اتم ها و یا مولکول هایی از محیط (مصرف و غذا) طرح خاصی را ایجاد می کند (تولید مثل) واگر به دلایل محیطی تغییری در طرح ایجاد کردد آن تغییر و نقص را در طرح های بعدی حفظ می کند ( انتقال تغییر). در حالی که بلورها نیز با اخذ اتمها از محیط (غذا) طرح خاصی را ایجاد میکنند (تولید مثل) واگر به دلایل محیطی تغییری در طرح ایجاد گردد أن تغییر و نقص را در طرح های بعدی ندیده میگیرد و به نسل بعدی منتقل نمی کند. حیات چیست؟

کتاب حیات چیست؟

اروین شرودینگر
اِروین رودولف یوزف آلکساندر شرودینگر (به آلمانی: Erwin Rudolf Josef Alexander Schrödinger) (زاده ۱۲ اوت ۱۸۸۷ – درگذشته ۴ ژانویه ۱۹۶۱) فیزیکدان مشهور اتریشی و تنها پسر رودولف شرودینگر بود. او از جمله کسانی بود که در تئوری موج، مشارکت داشت و نتایج اساسی در زمینه نظریه کوانتومی از مکانیک موجِ او تشکیل شد. او در سال ۱۹۰۶ وارد دانشگاه وین شد و در سال ۱۹۱۰ دکترایش را گرفت و پس از آن، در جنگ جهانی اول حضور یافت. در سال ۱۹۲۰ (میلادی) نظریه‌ای موسوم به مکانیک کوانتومی پای به عرصه نهاد ...