کتاب فانوس جادو

The Magic Lantern
انقلاب های 1989 به روایت شاهد عینی
کد کتاب : 18455
مترجم :
شابک : 978-9643292478
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فانوس جادو اثر تیموتی گارتون اش

فانوس جادویی یکی از آن کتاب‌های کمیابی است که تاریخ را در حال شکل‌گیری به تصویر می‌کشد، نوشته نویسنده‌ای که شاهد برخی از برجسته‌ترین لحظات فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی بود.
تیموتی گارتون اش در ورشو، در 4 ژوئن، زمانی که دولت کمونیستی توسط همبستگی در اولین انتخابات نیمه آزاد پس از جنگ جهانی دوم تحقیر شد، حضور داشت. او دوازده روز بعد در بوداپست بود، زمانی که ایمره ناگی - سی و یک سال بعد از اعدامش - سرانجام مراسم تشییع جنازه‌اش را برگزار کردند. او آنجا در برلین بود، زمانی که دیوار باز شد. و مهم‌تر از همه، او در پراگ، در اتاق‌های پشتی تئاتر فانوس جادویی، همراه با واسلاو هاول و اعضای انجمن مدنی، در حالی که «انقلاب مخملی» خود را انجام می‌دادند، بود.
این کتاب توسط فرزانه سالمی ترجمه شده است و نشر آگه اقدام به چاپ آن نموده است.

کتاب فانوس جادو

تیموتی گارتون اش
تیموتی گارتون اش (زاده 12 ژوئیه 1955) مورخ، نویسنده و مفسران انگلیسی است. وی استاد مطالعات اروپایی در دانشگاه آکسفورد است. بخش عمده ای از آثار وی مربوط به اواخر تاریخ مدرن و معاصر اروپای مرکزی و شرقی بوده است.وی در مورد رژیم های کمونیست سابق آن منطقه، تجربه آنها با پلیس مخفی، انقلاب ها در سال 1989 و تبدیل دولت های بلوک شرق سابق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته است. وی نقش اروپا و چالش ترکیب آزادی و تنوع را به ویژه در رابطه با گفتار آزاد بررسی کرده است.
قسمت هایی از کتاب فانوس جادو (لذت متن)
یک روز در آوریل 1989 چشم باز کردم و دیدم در معدن زغال سنگ دیمیتروف در بیتوم، در سیلسیای علیا، هستم. مناسبتش نخستین نشست عمومی حزب همبستگی در این معدن از زمانی بود که ژنرال یاروزلسکی در دسامبر 1981 در لهستان وضع جنگی اعلام کرده بود. پشت همه چهره های گرد و خاک گرفته خشمی فروخورده هم بود و...