کتاب پرونده

The File
کد کتاب : 65449
مترجم :
شابک : 978-6002537966
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرونده اثر تیموتی گارتون اش

در سال 1978 یک جوان رمانتیک انگلیسی در برلین اقامت گزید تا ببیند آن شهر تقسیم شده چه چیزی می تواند در مورد استبداد و آزادی به او بیاموزد. پانزده سال بعد تیموتی گارتون اش - که در آن زمان به خاطر گزارش هایش از سقوط کمونیسم در اروپای مرکزی مشهور بود - بازگشت. این بار او آمده بود تا فایلی را ببیند که رمز آن «رومئو» بود. این پرونده توسط استاسی، پلیس مخفی آلمان شرقی، با کمک ده ها خبرچین جمع آوری شده بود. و حاوی گزارشی دقیق از زندگی قبلی گارتون اش در برلین بود.

در این خاطرات، گارتون اش توضیح می‌دهد که کشف مجدد خود جوان‌ترش از چشم استاسی، و سپس مقابله با کسانی که واقعا علیه او به پلیس مخفی اطلاع داده‌اند، چگونه بود. با حرکت از سندی به یادگاری، از دفاتر اطلاعات بریتانیا تا اتاق نشیمن افسران بازنشسته استاسی، پرونده روایتی شخصی است که به اندازه هر داستان تخیلی جرج اورول یا گراهام گرین، گیرا، نگران‌کننده، و از نظر اخلاقی تحریک‌کننده است. و همه اش درست است.

"در این کتاب پرزحمت و پرقدرت ، چهره بدبخت استبداد آشکار می شود." --

کتاب پرونده

تیموتی گارتون اش
تیموتی گارتون اش (زاده 12 ژوئیه 1955) مورخ، نویسنده و مفسران انگلیسی است. وی استاد مطالعات اروپایی در دانشگاه آکسفورد است. بخش عمده ای از آثار وی مربوط به اواخر تاریخ مدرن و معاصر اروپای مرکزی و شرقی بوده است.وی در مورد رژیم های کمونیست سابق آن منطقه، تجربه آنها با پلیس مخفی، انقلاب ها در سال 1989 و تبدیل دولت های بلوک شرق سابق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته است. وی نقش اروپا و چالش ترکیب آزادی و تنوع را به ویژه در رابطه با گفتار آزاد بررسی کرده است.
نکوداشت های کتاب پرونده
In this painstaking, powerful unmasking of evil, the wretched face of tyranny is revealed
در این نقاب برداری پر زحمت و قدرتمند از شر، چهره بدبخت استبداد آشکار می شود.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

قسمت هایی از کتاب پرونده (لذت متن)