کتاب دنیای این روزای من

Donyaye in Rozaye Man
گزیده ی ترانه های عاشقانه
کد کتاب : 18680
شابک : 978-6003760912
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 479
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای این روزای من اثر روزبه بمانی

در عرصه ی ترانه سرایی معاصر، روزبه بمانی شاعر جوان و خوش ذوق کشور، نامی درخشان با کارنامه ای زرین محسوب می شود. وی که سرودن ترانه را از سن نوزده سالگی آغاز کرده است، به موفقیت هایی در این عرصه دست یافته که کمتر شاعری با سن او چنین دستاورد هایی داشته است. سبک شعری ظریف و خاص او همراه با محتوای عاشقانه و دلنشین توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب ساخته و از حیث همکاری با خوانندگان بزرگ کشور، جز ترانه سرایان موفق محسوب می شود. نام روزبه بمانی چندین و چندبار در نظرسنجی های مختلف به عنوان بهترین ترانه سرای سال از سوی مردم انتخاب شده است.

مجموعه ترانه های روزبه بمانی در سال نود و پنج توسط انتشارات نگاه به چاپ رسید که با استقبال عمومی مواجه شد و در مدت کمی چندین بار تجدید چاپ شد. دنیای این روزای من نام این مجموعه ترانه بوده که دویست و پنجاه ترانه ی او که طی پانزده سال فعالیت هنری سروده در آن گردآوری شده است. تعداد زیادی از این ترانه ها توسط خوانندگان مطرح ایرانی انتخاب و خوانده شده که از معروف ترین آن ها به ترانه های شکنجه گر، نابرده رنج، تاوان، دزیره، پیله های پرواز، تصویر رویا، اعجاز، اینجا چراغی روشنه، هر جای دنیایی دلم اونجاست، پرستش، قهوه قجری، سلول بی مرز، سراب ردپای تو، تکیه بر باد، بهشت و یه تیکه زمین می توان اشاره کرد.

روزبه بمانی سبک و لحن خاص خود را دارد و هنوز در اشعار او ردپای عشق های کلاسیک و عاشقانی یافت می شود که حتی در گلایه و اعتراض به معشوق زبان به درشتی نمی گشایند و آداب و خضوع در برابر معشوق را حفظ کرده اند. گزیده ی ترانه های عاشقانه ی روزبه بمانی در یک مجلد چهارصد و هفتاد و هشت صفحه ای در اختیار دوست داران شعر و ترانه قرار گرفته است.

ترانه های روزبه بمانی در سال نود و پنج توسط انتشارات نگاه به چاپ رسید که با استقبال عمومی مواجه شد و در مدت کمی چندین بار تجدید چاپ شد. دنیای این روزای من نام این مجموعه ترانه بوده که دویست و پنجاه ترانه ی او که طی پانزده سال فعالیت هنری سروده در آن گردآوری شده است. تعداد زیادی از این ترانه ها توسط خوانندگان مطرح ایرانی انتخاب و خوانده شده که از معروف ترین آن ها به ترانه های شکنجه گر، نابرده رنج، تاوان، دزیره، پیله های پرواز، تصویر رویا، اعجاز، اینجا چراغی روشنه، هر جای دنیایی دلم اونجاست، پرستش، قهوه قجری، سلول بی مرز، سراب ردپای تو، تکیه بر باد، بهشت و یه تیکه زمین می توان اشاره کرد.

روزبه بمانی سبک و لحن خاص خود را دارد و هنوز در اشعار او ردپای عشق های کلاسیک و عاشقانی یافت می شود که حتی در گلایه و اعتراض به معشوق زبان به درشتی نمی گشایند و آداب و خضوع در برابر معشوق را حفظ کرده اند. گزیده ی ترانه های عاشقانه ی روزبه بمانی در یک مجلد چهارصد و هفتاد و هشت صفحه ای در اختیار دوست داران شعر و ترانه قرار گرفته است.

کتاب دنیای این روزای من

روزبه بمانی
روزبه بمانی (زادهٔ ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران)، شاعر، ترانه‌سرا و خواننده ایرانی است. او فعالیت هنری خود را با بهروز صفاریان آغاز کرده و به عنوان ترانه‌سرا سابقه همکاری با هنرمندان نامی ایران از جمله داریوش، گوگوش، منصور، محسن چاوشی، محمد اصفهانی احسان خواجه‌امیری، کامران و هومن، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، محسن یگانه، مهدی یراحی و کاوه یغمایی، بیژن مرتضوی، پویا را در کارنامه خود دارد.روزبه بمانی زاده متولد سال ۱۳۵۷ در دهکده المپیک است. در خانواده‌ای متولد شد که هیچ پیشینهٔ هنری ن...
قسمت هایی از کتاب دنیای این روزای من (لذت متن)
دنیای این روزای من هم قد تن پوشم شده/ انقدر دورم از تو که دنیا فراموشم شده/ دنیای این روزای من درگیر تنهاییم شده/ تنها مدارا می کنیم دنیا عجب جایی شده/ هر شب تو رویای خودم آغوشتو تن می کنم/ آینده ی این خونه رو با شمع روشن می کنم/ هر شب تو رویای خودم آغوشتو تن می کنم/ آینده ی این خونه رو با شمع روشن می کنم/ در حسرت فردای تو تقویممو پر می کنم/ هر روز این تنهاییو فردا تصور می کنم/ هم سنگ این روزای من حتی شبم تاریک نیست/ اینجا به جز دوری تو چیزی به من نزدیک نیست/ هر شب تو رویای خودم آغوشتو تن می کنم/ آینده ی این خونه رو با شمع روشن می کنم/ هر شب تو رویای خودم آغوشتو تن می کنم/ آینده ی این خونه رو با شمع روشن می کنم/ دنیای این روزای من همقد تن پوشم شده/ انقدر دورم از تو که دنیا فراموشم شده/ دنیای این روزای من درگیر تنهاییم شده/ تنها مدارا می کنیم دنیا عجب جایی شده/

شب از مهتاب سر می ره تمام ماه تو آبه/ شبیه عکس یک رویاست تو خوابیدی جهان خوابه/   زمین دور تو می گرده زمان دست تو افتاده/ تماشا کن سکوت تو عجب عمقی به شب داده/   تو خواب انگار طرحی از گل و مهتاب و لبخندی/ شب از جایی شروع می شه که تو چشماتو می بندی/   تورو آغوش می گیرم تنم لبریز رویا شه/ جهان قدّ یه لالایی توی آغوش من جا شه/   تو رو آغوش می گیرم هوا تاریک تر می شه/ خدا از دست های تو به من نزدیک تر می شه/   تمام خونه پر می شه از این تصویر رویایی/ تماشا کن، تماشا کن چه بی رحمانه زیبایی