کتاب علم زندگی

Ayurveda Medicine
(راهنمای زندگی سالم با طب آیورودا پزشکی کهن هند)
کد کتاب : 18952
مترجم :
شابک : 978-9646671058
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب علم زندگی اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب "علم زندگی" اثری است از مجموعه ی نویسندگان که "راهنمای زندگی سالم با طب آیورودا پزشکی کهن هند" را به خوانندگان ارائه می کند. این اثر که توسط "هایده قلعه بیگی" به فارسی برگردانده شده و "همیلا امیرابراهیمی" مقدمه ی آن را به رشته ی تحریر درآورده، در سیصد و هشتاد و چهار صفحه به همت انتشارات بهجت به عرصه ی چاپ رسیده است.
کتاب پیش رو اولین راهنمای عملی برای استفاده از قدرت شفابخش ذهن، با عنوان "علم زندگی" است. کتابی که بر مبانی آیورودا (به معنی "علم زندگی" در متون سانسکریت) متمرکز شده است. درمان ذهن/بدن ، که بیش از 5000 سال قدمت دارد ، اخیرا تحت نام آیورودای ماهاریشی دوباره به جهان معرفی شده است.
رویکرد پزشکی آیورودا ماهاریشی مهارت هایی را برای مداخله در سطحی که هر روز در آن متولد می شویم به ما ارائه می دهد. ایده های راهنمای آیورودا ماهاریشی بر این مفهوم استوار است که ذهن بیشترین تأثیر را بر بدن دارد و توانایی ما برای رهایی از بیماری به رابطه ی ما با آگاهی درونی ما بستگی دارد. هنگامی که یک حالت تعادل در ذهن وجود دارد ، در بدن نیز همان تعادل برقرار می شود. این مرحله از وجود، بیش از هر گونه ایمنی فیزیکی ، توانایی ایجاد درجه بالاتری از سلامتی را دارد.
"علم زندگی" یک رویکرد گام به گام پیرامون طب ذهن/بدن است که متناسب با نیازهای خاص هر فرد طراحی شده است. شما می توانید با استفاده از یک پرسشنامه در کتاب، تعادل منحصر به فرد بدن را با طبیعت برای تعیین نوع بدن خود و اجرای رژیم های غذایی مرتبط بازسازی کنید. کاهش استرس ، تمرینات بدنی و سایر اقدامات ضروری از دیگر موارد ارائه شده در کتاب "علم زندگی" یا "راهنمای زندگی سالم با طب آیورودا پزشکی کهن هند" می باشد.

کتاب علم زندگی

قسمت هایی از کتاب علم زندگی (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: کتابی که در دست دارید نخستین کتاب راهنمای عملی جهت مهار کردن نیروی شفا بخش ذهن می باشد.نوشته ای بر پایه مبانی آیورودا یا آیورودا(به مفهوم«علم زندگی»در متون سانسکریت).شیوه درمانی ذهن/ بدن،با بیش از پنج هزار سال قدمت،که اخیرا تحت عنوان«آیورودای ماهاریشی»احیا شده است. با اینکه مجموع بدن خود را به شکل ماده و جامد تصور می کنیم،در حقیقت بیشتر به رودخانه ای شباهت دارد که دائما در حال دگرگونی است.هر پنج روز یکبار،لایه های معدی نو می شوند.در هر پنج هفته،دارای پوست تازه می شوید.تقریبا 98 درصد از تعداد کل آتم های موجود در بدن،سالانه تعویض می گردند.ظاهرا چنین به نظر می آید که همان آدم قبلی هستیم،اما در واقع همانند ساختمانی می باشیم که یکایک آجرهای آن مرتبا تعویض می شوند. روش پزشکی آیورودای ماهاریشی به ما ابزاری می دهد که در آن سطحی که هر روز مجددا و از نو زاده می شویم،دخالت کنیم.اصول راهنمایی آیورودای ماهاریشی بر این پایه است که ذهن عمیق تر تاثیر را بر روی بدن می گذارد و رهایی از بیماری وابسته به ارتباط ما با هوشیاری درونی ما می باشد.اگر تعادل در آگاهی برقرار شود این تعادل به جسم نیز منتقل می شود.این مرحله از هستی بیش از هر گونه ایمنی فیزیکی،قادر به ایجاد سطح بالاتری از سلامت می باشد. علم زندگی راهنمای قدم به قدم پزشکی ذهن / بدن براساس نیازهای فردی می باشد.با تعیین نوع بدن خود به کمک پرسشنامه داخل کتاب و اجرای رژیم های مربوط به آن و کاستن از فشارهای عصبی و انجام تمرینات بدنی و سایر اعمال لازم ارائه شده در کتاب،شما به بازسازی تعادل مورد نیاز بدن با طبیعت و به زبان دیگر به ایجاد سلامت کامل می پردازید.