کتاب تماشای رنج دیگران

Regarding the Pain of Others
کد کتاب : 1913
مترجم : زهرا درویشیان
شابک : 978-600-229-356-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 133
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

نظر به درد دیگران
Regarding the Pain of Others
تجربه و هنر زندگی 17
کد کتاب : 10601
مترجم :
شابک : 9786007289082
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تماشای رنج دیگران اثر سوزان سونتاگ

کتاب تماشای رنج دیگران، اثری نوشته ی سوزان سونتاگ است که نخستین بار در سال 2003 وارد بازار نشر شد. تماشای رنج دیگران (از طریق تلویزیون و روزنامه ها و ...) چه تأثیری بر ما دارد؟ آیا افراد با دیدن بی رحمی های مختلف به خشونت عادت می کنند؟ سونتاگ در این کتاب ارزشمند، نگاهی بدیع به نمایش خشونت ها و قساوت های انسان ها در سراسر جهان و تأثیرات آن بر مخاطبین می اندازد؛ از جنگ داخلی آمریکا و شکنجه ی سیاه پوستان در جنوب ایالات متحده گرفته تا کمپ های مرگ نازی ها و تصاویر ترسناک منتشر شده از بوسنی، سیرالئون، رواندا، فلسطین و حادثه ی تروریستی یازده سپتامبر. سونتاگ در کتاب تماشای رنج دیگران، یک بار دیگر تصورات ما از کاربردها و معانی تصاویر در جهان را تغییر می دهد و تحلیل هایی مهم و ارزشمند را درباره ی چگونگی برپایی جنگ در دوران معاصر ارائه می کند.

کتاب تماشای رنج دیگران


ویژگی های کتاب تماشای رنج دیگران

نامزد جایزه حلقه منتقدین کتاب آمریکا

سوزان سونتاگ
سوزان سانتاگ با نام اصلی سوزان رزنبلت، زاده ی 16 ژانویه 1933 و درگذشته ی 28 دسامبر 2004، نویسنده، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود.سونتاگ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد ولی پس از مدتی به دانشگاه شیکاگو رفت. سونتاگ در دانشگاه های برکلی و شیکاگو در رشته های فلسفه و ادبیات و همچنین رمان نویسی ادامه ی تحصیل داد.او در سال 1950 و تنها زمانی که هفده سال داشت با فیلیپ ریف (معلم و نظریه پرداز اجتماعی) ملاقات و ده روز بعد با او ازدواج کرد. این...
نکوداشت های کتاب تماشای رنج دیگران
A brilliant, new consideration of the visual representation of violence in our culture.
پرداختی درخشان و جدید به نمایش بصری خشونت در فرهنگ ما.
Barnes & Noble

A fiercely challenging book, immensely thought-provoking.
کتابی بسیار چالش برانگیز و فوق العاده تفکربرانگیز.
The Christian Science Monitor

A timely meditation on politics and ethics.
تأملی مرتبط با زمانه درباره ی سیاست و اخلاقیات.
The Atlanta Journal

قسمت هایی از کتاب تماشای رنج دیگران (لذت متن)
مهم نیست چه روزی یا چه ماهی از سال است، غیرممکن است به روزنامه نگاهی بیندازید بی آن که در هر خط به ترسناک ترین رد پاها از ضلالت بشری برنخورید... هر روزنامه ای، از اولین خط تا به آخر مزخرفی نیست جز سلسله ای از ترس ها، جنگ ها، جنایات، دزدی ها، هرزگی ها، و شکنجه ها؛ چیزی که حاصل عملکردهای شیطانی سردمداران، ملل و مردم است؛ یک عیاشی کامل برای پیش بردن قساوت جهانی! و با این پیش غذای نفرت انگیز، هر شهروندی روزانه صبحانه اش را فرو می دهد.

ترحم احساسی سست است. باید به کنش تبدیل شود وگرنه می خشکد. و اما سوال این است که با این احساسات خروشان چه کنیم؟ با این آگاهی که منتقل شده است؟ اگر کسی فکر کند که از دست «ما» هیچ کاری بر نمی آید، آن «ما» که هستند؟، و «آن ها» هیچ کاری نمی توانند بکنند، و آن «آن ها» کیستند؟، و آن موقع است که سرخورده، بی اعتنا و منفی باف می شویم.

آگاهی از عذابی که شمار برگزیده ای از جنگ ها در «جاهای دیگر» موجب شده اند، چیزی ساختگی است. اصولا قشقرقی که دوربین ها راه می اندازند، به سرعت جرقه می زند، تعداد بیشماری از مردم پخشش می کنند و چند صباحی بعد هم کم کم ناپدید می شود.