کتاب مطالعه خلاق

Studying Creatively
(جعبه ابزار خلاقیت)
کد کتاب : 19362
مترجم :
شابک : 978-6006304588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب مطالعه خلاق اثر برایان کلگ

"مطالعه ی خلاق" یا "جعبه ابزار خلاقیت" اثری است از "برایان کلگ" که به راستی ابزار لازم برای یک مطالعه ی خلاقانه را برای شما فراهم می کند. آیا شما هم در یک خط یکنواخت حرکت می کنید و در آن گیر افتاده اید؟ منبع الهام کم آورده اید؟ دنبال یک راهنمای مطالعه می گردید که قواعد دست و پا گیر را کنار بگذارید؟ این اثر نوآورانه از "برایان کلگ" یک "جعبه ابزار خلاقیت" به همراه تکنیک های لازم در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید جادوی خلاقتیت را در جنبه های مختلف مطالعاتی خود وارد کنید. کتاب "مطالعه ی خلاق" از "برایان کلگ" یک اثر جذاب بوده که خواندن آن راحت است و موارد زیر را به شما می آموزد:
تعریفی کلی از اینکه مساله ی نوآوری و خلاقیت به چه معناست، به چه چیز احتیاج دارید تا با آن درگیر شوید، روش های هوشمندانه برای اینکه مغزتان را به فعالیت وا دارید و اینکه چطور در یک چشم به هم زدن انبوهی از ایده ها به ذهنتان خطور کند.
نرمش های ذهنی و فعالیت های روانی شما را قادر می سازند که به نکات موثری توجه کنید و ساختارها و اطلاعات، چنان ملکه ی ذهنتان شود که خیلی ساده آنها را یادآوری نمایید. "مطالعه ی خلاق" از "برایان کلگ" به شما نشان می دهد که چطور محیط اطرافتان را تغییر دهید و مطالعه را خلاقانه تر کنید. این کتاب همچنین به شما کمک می کند که روی مهارت های سخنرانی و ارائه خود کار کنید چرا که اگر قادر نباشید ایده های خوب را به درستی ارائه کنید، فایده ای نخواهند داشت. ایده های خوب برای هر دانشجویی که مایل است عملکرد چشمگیری داشته باشد ضروری است و این راهنمای ارزشمند دانش آموزان و دانشجویان، آن ها را به "جعبه ابزار خلاقیت" مجهز می نماید.

کتاب مطالعه خلاق

برایان کلگ
برایان کلگ (زاده 1955) نویسنده علوم انگلیسی است. او نویسنده کتابهای علوم رایج در موضوعاتی از جمله نور، بی نهایت، درگیری کوانتومی و بازمانده از تأثیر تغییرات آب و هوا و زندگی نامه های راجر بیکن و ادموارد مویبریج است.آخرین کتاب های برایان ، Ten Billion Tomorrows و How Many Moons Does the Earth Have اکنون در دسترس است. وی طیف وسیعی از عناوین علمی دیگر، از جمله پرفروش ترین علوم پرواز، God Effect، قبل از انفجار بزرگ، مختصری از تاریخ بینهایت، ساخت ماشین زمان خود و دنیای تاس را نوشت.
قسمت هایی از کتاب مطالعه خلاق (لذت متن)
در حروف چینی با ماشین تحریر، رنگ مسئله ی مهمی نبود. متن شما سیاه بود مگر این که یک نوار به رنگ سیاه یا قرمز به آن اضافه می شد. رنگ در برجسته کردن و به واقع آشکارتر کردن یک نکته تأثیر زیادی دارد اما زیاد از آن استفاده نکنید. شاید بهتر است برای دوری از بی نظمی و به هم ریختگی فقط از یک رنگ برای برجسته کردن استفاده کنید. مهم ترین نکته - به خصوص در زمان استفاده از زمینه های رنگی - این است که رنگ، نوشته را ناخوانا نکند. خواندن متن قرمز بر روی زمینه هایی با رنگ صورتی پر رنگ خیلی سخت است (بله من چنین حالتی را شاهد ام-بوده). در کل، بهتر است متن به رنگ تیره، خاکستری پر رنگ یا آبی پر رنگ باشد با زمینه ی رنگ روشن، یا متن سفید بر روی زمینه ی تیره. در کاربرد رنگ ها به چند قانون ساده ی زیر توجه کنید: ۱ از رنگ برای افزایش محتوای اطلاعات استفاده کنید استفاده از رنگ، همیشه باید دلیلی داشته باشد. این باعث افزایش محتوای اطلاعاتی صفحه می شود و تفسیر آن را برای خواننده، راحت تر می کند. به عنوان مثال، رمزگذاری با رنگ می تواند به خواننده کمک کند که دریابد آیتم های مختلف، بخشی از یک گروه هستند حتی اگر به لحاظ فیزیکی در کنار یکدیگر نباشند. 2. از تداعی رنگ بهره ببرید ممکن است خوانندگان هنگامی که رنگی را می بینند، به معناهای خاص فکر کنند. این می تواند برای شما مفید باشد. به عنوان مثال به رنگ های قرمز، زرد و سبز در چراغ های راهنمایی فکر کنید؛ ته رنگ های گرم می توانند پاسخ هیجانی مثبت تولید کنند، در حالی که ته رنگ های سرد، متعادل و ملایم ترند. با این حال، باید بدانید که تداعی رنگ ها از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق می کنند. به عنوان مثال، در غرب، رنگ سیاه یادآور مرگ است اما رنگ عزا و سوگواری در چین سفید است. مردمان اهل مناطق استوایی، رنگ های درخشان تر و اشباع تر شده را ترجیح می دهند در حالی که در مناطق معتدل از رنگ ها و ته رنگ های روشن تر و ملایم تر بیشتر استقبال می کنند.