کتاب امید بازیافته

Hope regained
کد کتاب : 19398
شابک : 978-9643057084
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب امید بازیافته اثر بابک احمدی

بیشتر کسانی که فیلم های تارکوفسکی را دیده اند، از مبانی نظری کار او بی خبرند، بسیارند کسانی که این فیلم ها را دوست دارند، بدون این که با اصول عقیدتی و زیبایی شناسانه ای که سازنده ی آنها ارائه کرده، آشنا باشند. این بی خبری هیچ کاستی و کمبودی در لذت هنری آنها ایجاد نکرده است. با این همه، برای کشف رو بیان یا سبک تارکوفسکی، و برای فهم اهمیت نو آوری های او در بیان سینمایی، لازم است که به مبانی باورهای زیبایی شناسانه اش دقت کنیم. در این کتاب احمدی ه واکاوی سینمای تارکوفسکی پرداخته است.
بابک احمدی (زادهٔ ۱۳۲۷ در تهران) نویسنده، مولف، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی است.آثار وی از متون پرفروش در بازار کتاب‌های فلسفی ایران است و بیشتر آن‌ها را نشر مرکز چاپ می‌کند.
بیشتر آثار نخستین و نوشته‌های احمدی مربوط به نقد سینمایی و سینماگرانی چون برسون و آندری تارکوفسکی بود که در اواخر دههٔ ۶۰ و در مجلاتی چون مجله فیلم به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مسعود مهرابی منتشر می‌شدند. کار فلسفی او با ترجمهٔ اثری از والتر بنیامین آغاز شد که بنا به گفتهٔ خود او ترجمهٔ خوبی نبود و او خود از بازچاپ آن جلوگیری کرد. او در سال ۱۳۷۰ کتاب مهمی نوشت با عنوان ساختار و تاویل متن در دو مجلد و در آن به شرح و معرفی آرای بسیاری از اندیشمندانی مانند رولان بارت، ژاک دریدا، ژولیا کریستوا، پل دومان، اومبرتو اکو، تزوتان تودوروف، یاکوبسن، گریماس، پیرس، شلایرماخر، دیلتای، گادامر، پل ریکور، لوی استروس، میشل فوکو، ژان فرانسوا لیوتار، ژیل دولوز، ژرژ باتای، و … پرداخت که تا آن زمان برای خوانندهٔ فارسی‌زبان ناآشنا بودند. کتابی با این حجم و مضمون پیش از این به چنین صورت منسجم و جامعی در زبان فارسی ارائه نشده بود.

کتاب امید بازیافته

بابک احمدی
بابک احمدی (زادهٔ ۱۳۲۷ در تهران) نویسنده، مؤلّف، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی است. آثار وی از متون پرفروش در بازار کتاب‌های فلسفی ایران است و بیشتر آن‌ها را نشر مرکز چاپ می‌کند.وی در سال ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمده و مقیم همین شهر است. احمدی در سال ۱۳۴۹ مدرک کارشناسی علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل به پنسیلوانیای آمریکا رفت و در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد.احمدی سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ را در لندن و سال&zwn...
دسته بندی های کتاب امید بازیافته