کتاب دروغ های قشنگ

Selected Poems
(گزیده شعر یانیس ریتسوس)
کد کتاب : 19502
مترجم :
شابک : 978-6006414287
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دروغ های قشنگ اثر یانیس ریتسوس

یانیس ریتسوس شاعر و کمونیست یونانی و از اعضای فعال مقاومت یونان در طول جنگ جهانی دوم بود. در حالی که دوست نداشت به عنوان یک شاعر سیاسی شناخته شود ، او را "شاعر بزرگ چپ یونان" خوانده اند. وی برای شعر برجسته اش Epitaphios از عکس یک معترض مرده در تظاهرات عظیم کارگران تنباکو در سالونیک در ماه مه 1936 الهام گرفت. این شعر که در همان سال منتشر شد، شکل سنتی شعر یونان را شکست و به صورت واضح و ساده بیان شد. چرا که ریتسوس معتقد بود زبان پیام وحدت همه مردم است. امروزه ، ریتسوس به عنوان یکی از بزرگترین شاعران یونانی قرن بیستم شناخته می شود. در کنار کنستانتینوس کاوافیس ، کوستاس کاریوتاکیس ، آنجلوس سیکلیانوس ، جورجوس سفریس و ادیسه الیتیس. لوئیس آراگون شاعر فرانسوی زمانی گفته است که ریتسوس "بزرگترین شاعر عصر ما" است. پابلو نرودا نیز اعلام کرد که او بیش از خودش مستحق دریافت جایزه نوبل ادبیات است. ریتسوس 9 بار به طور ناموفق برای این جایزه نامزد شد. هنگامی که وی برنده جایزه صلح لنین در سال 1975 شد ، اظهار داشت "این جایزه برای من از نوبل مهمتر است."
به دلیل اعتقادات جناح چپ ، شعر او گاهی در یونان ممنوع شد.
کتاب دروغ های قشنگ، شامل گزیده ای از اشعار این شاعر است که توسط علی عبداللهی گزینش و ترجمه شده اند. این کتاب را انتشارات گل آذین منتشر کرده است.

کتاب دروغ های قشنگ

یانیس ریتسوس
یانیس ریتسوس (به یونانی: Γιάννης Ρίτσος) (زاده ۱ مه ۱۹۰۹ - درگذشته ۱۱ نوامبر ۱۹۹۰ در آتن) شاعر یونانی، فعال چپ‌گرا و از اعضای فعال گروه مقاومت یونانی در طول جنگ جهانی دوم بود.
دسته بندی های کتاب دروغ های قشنگ
قسمت هایی از کتاب دروغ های قشنگ (لذت متن)
علامت که دادند ما غایب بودیم نه، غایب نبودیم، حاشا کردیم. اکنون میان علامت و حاشا در تعقیب پرنده ای هستیم یا دنبال باد آیا خورشید از قلاب یک کلمه آویزان است؟ در این مورد، حق با تو نیست...