کتاب در باب خلوت گزینی

On Solitude
کد کتاب : 20235
مترجم :
شابک : 978-6006867496
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1580
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب خلوت گزینی اثر میشل دو مونتنی

میشل دو مونتنی نویسنده کتاب «در باب خلوت گزینی»
متفکر و نویسنده رنسانس ، مخلوق گمانه زنی های فکری با حکایت و تأملات شخصی و همچنین پیشگام صورت بندی مقولات مدرن بود. این مجموعه شامل نوشته های متبرکانه و بی انتها او درباره موضوعات متنوعی است مانند فضیلت خلوت ، قدرت تخیل ، لذت خواندن ، اهمیت خواب و اینکه چرا بعضی اوقات به بصضی چیزها همزمان می خندیم و گریه می کنیم.

در طول تاریخ ، برخی از کتاب ها جهان را تغییر داده اند. آنها نحوه مشاهده خود - و یکدیگر را دگرگون کرده اند. آنها از بحث ، اختلاف نظر ، جنگ و انقلاب الهام گرفته اند. آنها روشنگری کرده اند و زندگی را غنی تر کرده اند.
میشل ایکوئم دو مونتنی یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان دوره رنسانس فرانسه بود. مونتینی به دلیل محبوبیت بخشیدن به مقاله به عنوان ژانر ادبی شناخته شده است. وی به دلیل توانایی خود در ادغام گمانه زنی های جدی فکری و حکایات گاه به گاه و زندگی نامه ای مشهور شد - و حجم عظیم Essais (ترجمه به معنای واقعی کلمه "تلاش") ، تا به امروز حاوی برخی از تأثیرگذارترین مقالات تألیف شده است. مونتینی تأثیر مستقیمی بر نویسندگان سراسر جهان داشت ، از ویلیام شکسپیر گرفته تا رنه دکارت ، از رالف والدو امرسون تا استفان زویگ ، از فردریش نیچه تا ژان ژاک روسو. وی یک کاتولیک محافظه کار و جدی بود ، اما در نتیجه ذهنیت ضد دگماتیک او ، در کنار دوست معاصر و صمیمی اش اتین دو لا بوتی ، سنت "ضد انطباق" در ادبیات فرانسه قلمداد می شود.

کتاب در باب خلوت گزینی

میشل دو مونتنی
میشل دو مونتنی (Michel de Montaigne)‏ (۲۸ فوریه ۱۵۳۳–۱۳ سپتامبر ۱۵۹۲) یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان و فیلسوفان دورهٔ رنسانس است. او فیلسوف و حکیم اخلاقی بود و در خاندانی اشرافی زاده شده بود.وی در سال ۱۵۳۳ به دنیا آمد. سیزده سال دادستان و چهار سال نیز شهردار شهر بوردو بود. وی همچنین به سفارت برای شاهزادگان محلی نیز می‌پرداخت. وی در طول حیاتش صاحب شش فرزند شد که پنج تن از آنان در نوزادی از دنیا رفتند. وی در سال ۱۵۹۲ به دلیل عوارض سنگ کلیه درگذشت.
دسته بندی های کتاب در باب خلوت گزینی
قسمت هایی از کتاب در باب خلوت گزینی (لذت متن)
این مرد که می توانید نیمه شب او را به هنگام بازگشت از محل کار ببینید، همان کسی است که با درد رماتیسم، کثافت و تاری چشمانش سر کرده! آیا گمان می کنید او در کتاب های خویش در پی یافتن راهی برای بهتر، شادتر و عاقل تر شدن است؟ حتی یک ذره هم این گونه نیست. بلکه او می خواهد به آیندگان نشان دهد که چگونه اشعار پلاتوس را بخوانند و چگونه کلمه ای لاتین را تلفظ نمایند و در غیر این صورت در این تقلا بمیرند.

تجاری که از راه دریا سفر می کنند حق دارند که از نبود انسان فاجر، کافر یا تبه کار در کشتی که کالایشان در آن قرار دارد اطمینان یابند، زیرا بر این باورند که وجود چنین همسفری مایه بدیمنی است. به همین دلیل است که بیاس به استهزاء کسانی که با وی در مخاطرات گذر از توفان همراه شده و خدایان را به کمک می خوانند پرداخته و به ایشان می گوید "ساکت شوید،