کتاب گفتارها

The discourses
کد کتاب : 12848
مترجم :
شابک : 978-9644870019
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 433
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1531
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گفتارها اثر نیکولو ماکیاولی

نیکولو دی برناردو د ماکیاولی فیلسوف سیاسی، شاعر، مورخ و نمایشنامه نویس مشهور ایتالیایی است. ماکیاولی زندگی خودش را صرف سیاست و وطن پرستی کرده است. با این حال برخی او را به اتهام حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر همواره مورد حمله قرار داده اند وعلت آن نیز نوشتن کتابی به نام شهریاراست که وی برای خانواده مدیچی حاکمان فلورانس نوشته است.
تعداد کمی از چهره های تاریخ روشنفکری به اندازه نیکولو ماکیاولی مشهور و در عین حال مبهم بوده اند. اما در حالی که رساله او با نام شهریار نام او را مترادف با ظلم و استبداد و بی رحمی میکند ، کتاب گفتار ها ی او چشم انداز کاملا متفاوتی از جهان سیاست او را نشان می دهد. ماکیاولی در این تفسیر دقیق با استدلال در مورد تاریخ لیوی جمهوری روم ، سیستم حکومتی را پیشنهاد کرد که با القای فضیلت شهروندی فعال ، از آزادی و امنیت شهروندی حمایت می کند و این امر شهروندان را ترغیب می کند تا نیازهای دولت را بالاتر از خودخواهی های شخصی خود قرار دهند. منافع. گفتار ها کتابی است که از نظر دامنه بلندپروازانه و جاه طلبانه است ، اما همچنین با دیدی روشن و عمل گرایانه ، نظریه ای مدرن از سیاست جمهوری را ایجاد می کنند.

کتاب گفتارها

نیکولو ماکیاولی
نیکولو ماکیاولی، زاده ی 3 می 1469 و درگذشته ی 21 جون 1527، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگساز و نمایشنامه نویس ایتالیایی بود.ماکیاولی در فلورانس به دنیا آمد و بزرگ شد. او پس از مدتی به عنوان منشی وارد دستگاه دولتی فلورانس شد و جایگاهش به سرعت ارتقا یافت و خیلی زود به مأموریت های دیپلماتیک فرستاده شد. ماکیاولی بسیاری از سیاستمداران مهم عصر خود، افرادی چون پاپ و لویی دوازدهم پادشاه فرانسه، را ملاقات کرد اما هیچ کدام به اندازه ی شاهزاده حاکم واتیکان یعنی چزاره بورجیا بر او تأثیرگذار نبودند. او در سال 1...