کتاب سلامتی کامل

Perfect Health
کد کتاب : 20765
مترجم :
شابک : 978-9645626318
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 355
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 35
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب سلامتی کامل اثر دیپاک چوپرا

بدن ما همواره در حال تجدید و بازسازی خود است مانند آتشی که هر لحظه دوباره شعله ور میشود به عنوان مثال لایه های چربی دور شکمی ما هر پنج روز یک بار از نو ساخته میشوند یا پوست ما هر پنج هفته یک بار مجددا جایگزین میگردد. هر سال 98 درصد اتم های بدن ما جای خود را به اتم های جدید میدهند. طب کهن و سنتی آیوردا ابزاری را در اختیار ما میگذارد که توسط آن به سطح کوانتومی بدن ، جایی که در آن بدن ما هر روز از نو ساخته میشود نفوذ کنیم. طب آیوردا به ما می آموزد که رهایی از بیماری ها مشروط به سع اصل است: برقراری ارتباط با سطح هشیاریمان، برقرار کردن تعادل هوشیاری و سپس تعمیم دادنش به جسم است.

کتاب سلامتی کامل برنامه ای گام به گام و جامع برای روح و جسم اشخاص و متناسب با نیازهای فردی آنها تدارک میبیند. در این کتاب آزمونی در جهت مشخص کردن انواع حالات هر جسم و روح طراحی شده بطور مثال کتاب سلامتی کامل تعیین میکند که روح و بدن شما از گونه لاغر و بی قرار واتاست یا پرهمت و کارآمد پیتا، خونسرد و با ثبات کاپا و یا ترکیبی از هر سه این گونه هاست. تشخیص نوع بدن، پایه یک برنامه کامل آیوردیک رژیم غذایی، کاهش استرس، ادغام اعصاب/عضله ای، ورزش و برنامه های روزانه خواهد بود. نتیجه تمامی این آزمونها و بررسی ها، یک برنامه کامل متناسب با هر فرد است که تعادل اصلی بدن را با طبیعت هماهنگ و تثبیت میکند، ارتباط روح و جسم را محکم تر میکند و از قدرت شفابخش کوانتوم در جهت برداشتن محدودیت های بیماری و پیری و بطور خلاصه در جهت ایجاد یک سلامتی کامل،بکار گرفته میشود.

دکتر دیپاک چوپرا تا کنون 26 کتاب نوشته کهبه 35 زبان ترجمه شده اند.همچنین مجله تایم در سال 1999 او را به عنوان یکی از صد شخصیت برجسته قرن معرفی کرد و به او لقب پیامبر شاعر طب جایگزین را اعطا کرد.

کتاب سلامتی کامل

دیپاک چوپرا
دیپاک چوپرا (به انگلیسی: Deepak Chopra) (به هندی: दीपक चोपड़ा) (متولد ۱۹۴۶ در دهلی-نو)، نویسنده و پزشک آمریکایی هندی الاصل است.او بخاطر ترویج طب روحانی در میان بسیاری مردمان از کشورهای مختلف شهرت دارد.او تحصیلات عالیه پزشکی خود در آمریکا را در دانشگاه ویرجینیا به پایان برد و تا کنون در دانشگاه تافتز و دانشگاه بوستون تدریس کرده.دیپاک چوپرا در دهلی نو به دنیا آمد، پدر و مادر او کریشان چوپرا و پوشپا چوپرا نام داشتند. زبان مادری او پنجابی است.پدر بزرگ پدری او گروهبان ارتش بریتانیا بود.
قسمت هایی از کتاب سلامتی کامل (لذت متن)
آیورودا با قدمت ۵۰۰۰ ساله دیدگاه جالبی در مورد سلامتی، بیماری و عمر طولانی بشر دارد. طوری که تاثیر ذهن بر سلامت فیزیکی انسان را تا آن جا می برد که به کل بیماری را منکر می شود و می گوید شخص تا خود نخواهد بیمار نخواهد شد. در وجود هر انسانی مکانی هست که در آنجا بیماری وجود ندارد. درد حس نمی شود و پیری و مرگ به آن راه ندارند. وقتی پا به این محل می گذارید همه محدودیت های بشری یکسره محو می گردند و حتی امکان وجود نمی یابند. این محل «سلامتی کامل» نام دارد. دیدار از این محل ممکن است خیلی کوتاه یا گاهی تا سالیان دراز ادامه داشته باشد. با این همه، حتی کوتاه ترین دیدار از این مکان می تواند باعث تغییرات عمیقی در فرد شود. علت بیماری ها اغلب اوقات بسیار پیچیده است. اما یک چیز را با قاطعیت می توان گفت: هیچکس تاکنون ثابت نکرده که بیمار شدن برای بشر لازم است. منابعی که در طبیعت و در اطراف ما وجود دارند عمدتا ساختاری ندارند که بخواهند ما را بیمار کنند. پس بیماری، دست ساز بشر است. عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده، بیماری های قلبی است که در اکثر مواقع بر اثر تجمع رسوبات در شریان های اکلیلی که نقش اکسیژن رسانی به قلب را بر عهده دارند، ایجاد می شود. با این وجود، روند بیماری قلبی در هر کس متفاوت است. بدن ما به گونه ای طراحی شده که در برابر امراض، تا حدی حفاظت شده و مصون هستیم . همچنین از لحاظ روحی نیز تا اندازه ای دارای مقاومت هایی می باشیم. نخستین رازی که باید راجع به سلامتی کامل بدانید آن است که شما خود باید آن را انتخاب نمایید. هر کس به همان اندازه می تواند سالم و تندرست باشد که فکر می کند می تواند. سلامتی کامل چیزی است که شامل تغییر کلی در دیدگاه شما می شود. به طوری که بر اساس آن، دیگر ابتلا به بیماری برای تان غیرقابل پذیرش خواهد شد. طب آیورودا با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال به ما نشان می دهد چگونه زندگی می تواند بدون دخالت و تاثیر امراض و پیری شکل بگیرد و کنترل گردد. محور اصلی تعلیمات آیورودا آن است که ذهن، تاثیرات عمیقی بر بدن دارد و شرط رهایی از بیماری این است که با هوشیاری خود ارتباط برقرار کرده و آنرا متعادل سازیم و آنگاه این تعادل را به سراسر بدن خود تعمیم دهیم. متعادل ساختن هوشیاری، از هر سیستم ایمنی دیگری، بیش تر می تواند سلامتی را برای ما به ارمغان آورد.