کتاب یوگا سوتره های پتنجلی

Four Chapters on Freedom
چهار فصل رهایی
کد کتاب : 68207
مترجم :
شابک : 978-9646135581
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 406
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یوگا سوتره های پتنجلی اثر سوامی ساتیاناندا ساراسواتی

کتاب یوگا سوتره های پتنجلی که شامل 196 عنوان یا رشته یوگا است، معتبرترین رساله در مورد یوگا است. در تفسیر او بر هر کدام، سوامی ساتیاناندا ساراسواتی به طور کامل متن و مسیر راجا یوگا را توضیح می دهد.
مشتاقان جدی یوگی و جویندگان معنوی در این صفحات راهنمایی ارزشمندی خواهند یافت. نمایش یک اثر قصیده باستانی در مورد فلسفه یوگا هندو.سوتره‌های پتنجلی به عنوان دقیق‌ترین و عملی‌ترین متنی است که تاکنون درباره یوگا نوشته شده است شناخته می‌شود. برخی از سوتره‌ها به مواردی اشاره دارد که در حد تجربه و فهم انسان معمولی نیست این عدم درک به این سبب است که فهم عقلانی مورد توجه نیست. یک پرتو روحی که یوگای پتنجلی یا هر سیستم دیگری را تمرین می‌کند، توانایی و بصیرت و درکش به طور تصاعدی افزایش می‌یابد تا جایی که وجود خود را عمیق‌تر درک کرده و راه روحی خود را بهتر ادامه می‌دهد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" پژوهندگان سابقه یوگا را اعتقاد بر این است که یوگا پیوند در فرهنگ هندو و آریایی است که در کوره عرفان اسلامی به وسیله عرفای ایرانی، حلاج، شمس، مولانا عطار، خیام، فردوسی و حافظ ... جلای خاصی پیدا کرده است. عرفان اسلامی و یوگا چنان به هم آمیخته اند که تفکیک آنها از هم مشکل است. ساحر سرخپوست کانادایی به من گفت: آیین ما، یوگا و میترائیسم سه اصل اند یکسان، اختلاف آنها تفاوت اقلیمی و در لفظ است. با این وصف گروهی یوگا را هندی الاصل می دانند و این تفکر غلط مطبخ شده تا هندوستان صادر کننده یوگا باشد و از این راه به درآمد سرشاری دست یابد."

کتاب یوگا سوتره های پتنجلی

سوامی ساتیاناندا ساراسواتی
ساتیاناندا ساراسواتی (25 دسامبر 1923 - 5 دسامبر 2009) سانانیاسین، معلم یوگا و گورو در هر دو کشور زادگاه خود هند و غرب بود. وی شاگرد سیواناندا ساراسواتی، بنیانگذار انجمن زندگی الهی بود و مدرسه یوگای بیهار را در سال 1964 تأسیس کرد. وی بیش از 80 کتاب از جمله کتاب معروف خود Asana Pranayama Mudra Bandha را در سال 1969 نوشت.
دسته بندی های کتاب یوگا سوتره های پتنجلی