کتاب پرواز عقاب

The Flight of the Eagle
کد کتاب : 85339
مترجم :
شابک : 978-9644530517
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

در فهرست «کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند»

معرفی کتاب پرواز عقاب اثر کریشنا مورتی

کتاب «پرواز عقاب» اثری نوشته «کریشنا مورتی» است که اولین بار در سال 1971 انتشار یافت. نویسنده توضیح می دهد که چگونه ذهن ما به واسطه انباشت تجارب گذشته، دچار شرطی شدگی می شود به تبع آن، زندگی در زمان حال را از دست می دهیم چون چیزی را که واقعی است—چیزی که زندگی در اکنون و اینجا آشکار می کند—با چیزی که از پیش می دانیم، جایگزین می کنیم. ما واقعیت را نمی فهمیم چون تصور می کنیم پیشاپیش آن را فهمیده ایم، و به همین خاطر ذهنمان را در مقابل آموزه های جدیدی که زندگی ارائه می کند، نمی گشاییم. «کریشنا مورتی» به ما پیشنهاد می کند که زمانی را در سکون و سکوت بنشینیم و افکارمان را فقط تماشا کنیم—تجربه ای مانند مشاهده ابرهایی در گذر.

کتاب پرواز عقاب

کریشنا مورتی
جیدو کریشنامورتی (تلوگو :జిడ్డు కృష్ణ మూర్తి) یا جی کریشنامورتی (تلوگو: జే కృష్ణ మూర్తి)؛ (۱۲ مه ۱۸۹۵– ۱۷ فوریه ۱۹۸۶)، نویسنده، متفکر و سخنران هندی تبار که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روانشناختی آثار بسیاری به جای گذاشته است. موضوعات مورد بحث او عبارت اند از: وابستگی و ترس های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، س...
نکوداشت های کتاب پرواز عقاب
A key title offering radical insights.
اثری مهم که بینش هایی رادیکال را ارائه می کند.
Penguin

By one of the greatest thinkers of the age.
اثر یکی از برجسته ترین اندیشمندان عصر کنونی.
Kobo

One of Krishnamurti's key works, grappling with themes such as freedom, change, peace, violence.
یکی از مهم ترین آثار «کریشنا مورتی» که به مضامینی همچون آزادی، تغییر، آرامش، و خشونت می پردازد.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب پرواز عقاب (لذت متن)
هیچکس مایل به حل هیچ یک از مشکلات ما نیست، چه این مشکلات سیاسی باشد، چه مذهبی، چه روانشناختی. شخص باید دارای سرزندگی و شور و شوق و توان بیش از حد باشد تا مسأله را خوب ببیند و مورد مشاهده قرار دهد، آن گاه خواهد فهمید که پاسخ مسأله به گونه ای روشن در همانجا است.

معنای این سخن آن نیست که شخص نباید سوال کند، برعکس باید بپرسد، انسان باید به هر آنچه دیگران گفته اند، از جمله گوینده، شک کند.

ترس همیشه جزئی از لذت است؛ بی شک هرجا نوعی ترس وجود داشته باشد باید در ارتباط با آن، نوعی پاشیدگی، نوعی تقسیم وجود داشته باشد.