کتاب شادمانی خلاق

Commentaries on Living
کد کتاب : 71470
مترجم :
شابک : 978-9645626585
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شادمانی خلاق اثر کریشنا مورتی

کتاب "شادمانی خلاق " گزیده ای است از گفت و گوهایی که نویسنده با مردم از سراسر جهان انجام داده است، همانطور که در دفتر یادداشت خود ثبت شده است. این برخوردها به برخی از چالش برانگیزترین و گیج کننده ترین سوالات وجود انسان نظر دارد. نویسنده در سرتاسر بر ضرورت ذهن ساکن تاکید می کند. کریشنامورتی در سطح جهانی به عنوان یکی از بزرگترین متفکران و معلمان دینی تمام دوران شناخته می شود. او هیچ فلسفه یا دینی را توضیح نداد، بلکه از چیزهایی صحبت کرد که در زندگی روزمره همه ما را نگران می کند، از مشکلات زندگی در جامعه مدرن با خشونت و فساد آن، از جستجوی فرد برای امنیت و خوشبختی، و نیاز به انسان برای رهایی از بار درونی ترس، خشم، صدمه و اندوه. او با دقت بسیار کارکردهای ظریف ذهن انسان را توضیح داد و به نیاز به آوردن کیفیت عمیق مراقبه و معنوی به زندگی روزمره اشاره کرد.
کریشنامورتی به هیچ سازمان مذهبی، فرقه یا کشوری تعلق نداشت و از هیچ مکتبی از اندیشه سیاسی یا ایدئولوژیک پیروی نکرد. در مقابل، او معتقد بود که اینها همان عواملی هستند که بین انسانها تفرقه می اندازند و باعث درگیری و جنگ می شوند. او بارها و بارها به شنوندگان خود یادآوری می کرد که ما اولا همه انسان هستیم نه هندو، مسلمان یا مسیحی، که مانند بقیه بشریت هستیم و با یکدیگر تفاوتی نداریم. او خواسته بود که بدون اینکه خود و محیط زیست را تخریب کنیم، روی این زمین سبک قدم برداریم. او به شنوندگان خود احساس احترام عمیق نسبت به طبیعت را منتقل می کرد. آموزه های او فراتر از سیستم های اعتقادی ساخته دست بشر، احساسات ملی گرایانه و فرقه گرایی است. در عین حال به جستجوی حقیقت بشر معنا و جهت می بخشند.

کتاب شادمانی خلاق

کریشنا مورتی
جیدو کریشنامورتی (تلوگو :జిడ్డు కృష్ణ మూర్తి) یا جی کریشنامورتی (تلوگو: జే కృష్ణ మూర్తి)؛ (۱۲ مه ۱۸۹۵– ۱۷ فوریه ۱۹۸۶)، نویسنده، متفکر و سخنران هندی تبار که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روانشناختی آثار بسیاری به جای گذاشته است. موضوعات مورد بحث او عبارت اند از: وابستگی و ترس های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، س...