کتاب ماشین می ایستد

Collected Short Stories
کد کتاب : 21248
مترجم :
شابک : 978-6008066286
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ماشین می ایستد اثر ادوارد مورگان فورستر

ای. ام. فورستر، یکی از نویسندگان مشهور ادبیات معاصر انگلستان است که بهترین اثر شناخته شده اش کتاب "گذری به هند" است. اما از دیگر نوشته های او نیز نباید غافل شد، به ویژه داستان های کوتاه او که جزء ژانر علمی - تخیلی هستند. در مجموعه داستان های کوتاه "ماشین می ایستد و چند داستان دیگر"، فورستر به بررسی چالش هایی که انسان در آینده رو به رو خواهد شد، پرداخته است. این داستان ها قبل از جنگ جهانی اول نوشته شده اند و به طور کلی نگاهی انتقادی به آینده دارند. به عنوان مثال، در داستان "ماشین می ایستد"، ما با جهانی روبرو هستیم که توسط ماشین ها کنترل می شود و انسان به طور کامل از خودش دور شده است. قهرمان این داستان، کیونو، با شکستن قوانین جهان ماشین ها، فاجعه ای بزرگ را رقم می زند. داستان های دیگر مانند "داستان وحشت"، "آن سوی پرچین" و "اتوبوس آسمانی" نیز در این مجموعه جای دارند.

کتاب ماشین می ایستد

ادوارد مورگان فورستر
ادوارد مورگان فورستر، زاده ی 1 ژانویه ی 1879 و درگذشته ی 7 ژوئن 1970، رمان نویس، نویسنده ی داستان کوتاه، نویسنده ی اشعار اپرا و مقاله نویس انگلیسی بود. فورستر در یک خانواده ی ایرلندی/ولزی از طبقه ی متوسط جامعه به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده بود و در ابتدا، هنری مورگان فورستر نام داشت اما به هنگام غسل تعمید، به صورت تصادفی، ادوارد مورگان نام گرفت. مورگان، پدرش را در سال 1880 و قبل از تولد دو سالگی اش از دست داد.او پس از گذراندن دوران مدرسه و دانشگاه، به همراه مادرش به دور اروپا سفر کرد. ای...
قسمت هایی از کتاب ماشین می ایستد (لذت متن)
به نظر زن رسید که او غمگین است. نمی توانست مطمئن باشد، چون ماشین جزئیات چهره را نشان نمی داد. تنها نمایی کلی از آدم ها می داد که به نظر وشتی برای مقاصد کاربردی کافی بود. ظرافت روابط انسانی که فلسفه ای منسوخ آن را ذات این گونه روابط می پنداشت، توسط ماشین به درستی نادیده گرفته می شد، درست همان طور که سازندگان میوه های مصنوعی ظرافت دانه های انگور را نادیده می گرفتند. مدت ها بود که نسل ما هرچه را که تنها«قابل قبول» بود، می پذیرفت.