کتاب سیستم و تفکر سیستمی

System and systems thinking ‭fundamental theory and practice
کد کتاب : 21308
شابک : 978-9641855965
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیستم و تفکر سیستمی اثر اکبر قراخانی بهار

کتاب سیستم و تفکر سیستمی به این موضوع می پردازد که جامعه ی بشری از مراحل «پیشاصنعتی»، با محوریت «ماده»، و «صنعتی»، با محوریت «انرژی»، عبور کرده و به مرحله ی «پساصنعتی»، با محوریت «اطلاعات»، رسیده است؛ دورانی که در آن به جای «ماشین» عصر صنعتی، «سیستم» عصر پساصنعتی حاکمیت دارد.
«ماشین» عصر صنعتی فقط شامل «سخت افزار» و فاقد روح بود و تنها با استفاده از انرژی کار می کرد. در صورتی که «سیستم» عصر پساصنعتی در کنار سخت افزار، شامل «نرم افزار» به عنوان نوعی روح نیز هست و علاوه بر انرژی، اطلاعات را نیز به روش های بسیار موثرتری از گذشته به کار می گیرد. مطالعه ی تاریخ نیز نشان می دهد تحولاتی که بشریت را به پیشرفت های حیرت انگیز امروز رسانده است، از زمان محور قرارگرفتن «انرژی» (عصر صنعت) شروع شده و با آغاز محور قرارگرفتن «اطلاعات» (عصر پساصنعت) به اوج خود رسیده است.

کتاب سیستم و تفکر سیستمی

اکبر قراخانی بهار
اکبر قراخانی بهار متولد ۱۳۳۰ و دانش‌آموخته دانشگاه تهران و مدرسه عالی بازرگانی سابق (دانشگاه علامه) است. همزمان با فراغت از تحصیل به عنوان کارشناس علوم کامپیوتر و انفورماتیک، از سال‌های میانی دهه ۵۰ تا زمان بازنشستگی در اواخر دهه ۸۰، با معاونت انفورماتیک سازمان برنامه و بودجه وقت و یا سایر وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی همکاری داشته است و علاوه بر مشارکت در اجرای پروژه‌های انفورماتیکی مربوط به مطالعه، تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های کاربردی ملی (نظیر طرح اصل...
دسته بندی های کتاب سیستم و تفکر سیستمی