کتاب شیراز نام دیگر من

Shiraz
  • 4,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 21565
شابک : 978-9643514297
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شیراز نام دیگر من اثر منصور اوجی

شعر اوجی در کنار سادگی و روانی و بی پیرایگی و سلامت زبانی خود همچون خود طبیعت نیز بر زبان و قلم شاعر جاری است، آن گونه که حتی مثلا ساختار یک درخت اغلب شبیه ساختار شعر او می شود، هم چنان که ساختار یک رود یا یک باغ. چرا که او مثلا وقتی از یک درخت می گوید، دقیقا می خواهد که این درخت نمادی از انسان یا یک انسان خاص باشد و در هر وضعیتی بتواند وضعیتی انسان گونه به خود بگیرد.
اگرچه هنوز کسانی هستند که شعر کوتاه و شاعر شعرهای کوتاه را آن طور که شاید و باید جدّی نمی گیرند اما همین افراد وقتی به نام خیام و باباطاهر می رسند یا به فرض به نام هایکوسرایی معروف، با احترام از کنار آنها رد می شوند. نیما هم شعر کوتاه را تجربه کرده است. اما نه دقیقا آن نوع از شعرهای کوتاهی که امروزه «شعر کوتاه» محسوب می شود؛ شعرهایی که معمولا از سه الی چهار سطر کوتاه تجاور نمی کنند. بر این اساس می توان گفت که شعر امروز ایران تقریبا از دهه ی سی تا به امروز در کارنامه ی خود شعرهای کوتاه بسیاری را جمع کرده است.

کتاب شیراز نام دیگر من

منصور اوجی
منصور اوجی (زاده ۱۳۱۶ در شیراز) شاعر معاصر ایرانی است.منصور اوجی در رشته فلسفه از دانشگاه تهران موفق به کسب مدرک لیسانس شد و پس از آن در رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران مدرک فوق لیسانسش را کسب کرد. پس از آنکه به زادگاهش بازگشت بار دیگر به دانشگاه پهلوی (دانشگاه شیراز) رفت و مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی اش را هم گرفت. او پس از سالها تدریس، به تازگی تصمیم گرفته که تدریس را رها کند و تمام اوقاتش را در خانه‌اش بنشیند و به شعرش اختصاص دهد.
دسته بندی های کتاب شیراز نام دیگر من