کتاب نظریه فیلم عامه پسند

Approaches to Popular Film
کد کتاب : 21896
مترجم :
شابک : 978-9643806859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه فیلم عامه پسند اثر جوآن هالووز


مقدمه ای ارزشمند بر فیلم های عامه پسند و شیوه ی مطالعه این نوع فیلم ها.
کتاب نظریه فیلم عامه پسند رویکردها و موضوعات انتقادی را که در پی تعریف فیلم عامه پسند از دهه ی 1950 تا به امروز بوده است ، گرد هم آورده است. این موضوعات شامل بحث در مورد نظریه ی فرهنگ توده و اقتصاد سیاسی است. همچنین نظریه ی مولف ؛ نظریه ی ژانر ؛ مطالعات ستاره ها ؛ شاعرانگی تاریخی ؛ نظریه ی فیلم نامه ؛ فمینیسم و مطالعات فرهنگی. رویکردهای کتاب نظریه ی فیلم عامه پسند که توسط متخصصان نوشته شده است ، کتابی ایده آل برای دانشجویانی است که برای اولین بار به مطالعه ی تئوری فیلم روی می آورند.
کتاب نظریه فیلم عامه پسند، سلسله مقالاتی در حوزه ی مطالعات فرهنگی است. مقالات رویکرد های اصلی درباره تحلیل فیلم بیان می کنند. این اثر ضمن اشاره به نظریه های مرتبط با نقد و تحلیل فیلم، به تشریح سیر تطور نظریه ها و نزدیک و دور شدن های(به لحاظ مفاهیم، روش، موضوعیت، محور ها و...) آنها به یکدیگر و انتقادهای وارد به این نظریه با رویکردها می پردازد.همان گونه که جوان هالووز و مارک بانکوویچ ویراستاران کتاب ذکر می کنند:
در جریان کار نشان داده می شود که چگونه این دیدگاه ها بر مبنای تعریفی که از « عامه پسندی » ارائه می کنند ساخته می شوند و آشکار می شود که در وقع تمایز میان «عامه پسند» و «غیر عامه پسند» بر پایه مواضع نظری شکل می گیرد.

کتاب نظریه فیلم عامه پسند