کتاب آشنایی با شوپنهاور

Schopenhauer in 90 Minutes
کد کتاب : 22104
مترجم :
شابک : 978-9642130795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشنایی با شوپنهاور اثر پل استراترن


آرتور شوپنهاور یکی از بزرگترین فلاسفهٔ اروپا و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید است. او نه به روح معتقد است نه به ماده بلکه به جهان موجود علاقه دارد، او بیشتر فلاسفه را مورد تمسخر قرار می‌دهد و می‌گوید فلسفه نباید با جملات پیچیده آمیخته گردد، زیرا که همه مردم باید به فلسفه آگاهی کامل داشته باشند.

«کار انسان نباید تفکر دربارهٔ آن پدیده‌هایی باشد که تاکنون کسی به آن‌ها پی نبرده‌است، بلکه باید اندیشیدن به آن واقعیاتی باشد که در برابر دیدگان همه قرار دارد، ولی کسی به آن‌ها نپرداخته‌است.»
کتاب آشنایی با شوپنهاور یک گزارش مختصر و تخصصی از زندگی و ایده‌های فلسفی شوپنهاور است - که به طرز سرگرم‌کننده‌ای نوشته شده و به راحتی قابل درک است. این کتاب همچنین شامل منتخبی از آثار شوپنهاور، کتاب های پیشنهادی بیشتر، و گاهشماری هایی است که شوپنهاور را در چارچوب طرح گسترده تر فلسفه قرار می دهد.
هر کدام از کتاب های مجموعه ی آشنایی با فیلسوفان جدا از تازگی، ارزیابی بسیار دقیقی از فیلسوف و آثار او است. که باب آشنایی با فلاسفه را باز می کنند. شوخ طبع و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می‌کنند.

Katherine A. Powers, Boston Globe در مورد این مجموعه می نویسد:

«.. من نمی‌توانم به راه بهتری برای معرفی کسی به تمدن غرب بیاندیشم.»
کتاب آشنایی با شوپنهاور توسط کاظم فیروزمند ترجمه شده است. این کتاب را نشر مرکز منتشر کرده است.

کتاب آشنایی با شوپنهاور

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
قسمت هایی از کتاب آشنایی با شوپنهاور (لذت متن)
عصر نوین فلسفه با دکارت آغاز شد که در همه چیز شک کرد و شناخت ما را به یک قطعیت اصلی کاهش داد: cogite ergo sum (می اندیشم، پس هستم). متأسفانه، کانت سپس در صدد باز ساختن شناخت ما برآمد، آن هم چنان که گویی انگار اتفاق مهمی نیفتاده است. بعد از این، تجربه گرایان انگلیسی، لاک، برکلی، و هیوم به ویرانگری شدید مشابهی پرداختند و مدعی شدند که شناخت ما فقط می تواند بر تجربه استوار باشد. آنگاه که هیوم این فرآیند را کامل کرد، شناخت انسانی به ویرانه ای تبدیل شده بود. به اعتقاد او، در واقع کل تجربه ای که ما میکردیم حرافی هایی بر اساس دریافته های حسی بود؛ نتایجی که از آنها می گرفتیم به هیچ روی ارزش و اعتبار فلسفی نداشت. همین پارگی بود که، چنان که مشهور است، کانت را از «خواب دگماتیک» اش بیدار کرد. کانت تجربه گرایی را برتابید اما مرعوب آن نشده و بزرگ ترین دستگاه فلسفی را ساخت.