کتاب انجیل های گنوسی

The Gnostic Gospels
کد کتاب : 2245
مترجم :
شابک : 978-6001217203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی حلقه ی منتقدین کتاب آمریکا 1979

معرفی کتاب انجیل های گنوسی اثر الین پیگلز

همانطور که در کتاب داوینچی بحث شد ... انجیلهای گنوسی که مدتها دفن و سرکوب شده اند ، حاوی نوشته های سری است که به پیروان عیسی نسبت داده شده است.

در سال 1945 ، پنجاه و دو متن پاپیروس ، از جمله انجیل ها و اسناد مخفی دیگر ، در مخزن سفالی مخفی شده در صحرای مصر پیدا شد. این نوشته های به اصطلاح گنوسی ترجمه های قبطی از یونانی اصلی بود که قدمت آن از زمان عهد جدید است. مطالبی که آنها تجسم می بخشند - شعرها ، توصیفات نیمه فلسفی از ریشه جهان ، اسطوره ها ، جادوها و دستورالعمل های عرفانی - بعدا بدعت اعلام شد ، زیرا جایگزینی قدرتمند برای سنت مسیحی ارتدکس ارائه می داد.

«انجیل های گنوسی» کتابی که به همان اندازه علمی ، هیجان انگیز است. الین پیگلزاین متون و سوالاتی را که آنها مطرح می کنند بررسی می کند و نشان می دهد که چرا کلیسای ارتدوکس که به طور فزاینده ای سازمان یافته و نهادینه شده بود ، عرفان را از بین برد.
الین پیگلز پس از دریافت دکترای خود از دانشگاه هاروارد در سال 1970 در دانشگاه کلمبیا به تدریس پرداخت و در آنجا ریاست گروه دین را بر عهده داشت. او اکنون استاد دین هرینگتون اسپیر دین در دانشگاه پرینستون است. پروفسور پیگلز نویسنده کتابهای مختلفی در موضوعات مذهبی است.

کتاب انجیل های گنوسی

الین پیگلز
الین پیگلز یکی از نویسندگان در زمینه تاریخ ادیان در آمریکا است که به خطر نوشتن کتاب انجیل های گنوسی مشهورشد. او از سوی موسسه هارینگتون اسپیر پاین استاد ادبیان دانشگاه پرینستون است.