کتاب دموکراسی و انقلاب

Democracy and Revolution
از یونان باستان تا سرمایه داری مدرن
  • 15 % تخفیف
    145,000 | 123,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 2262
مترجم :
شابک : 978-600-376-009-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش سیاسی در آمریکا

معرفی کتاب دموکراسی و انقلاب اثر جرج نواک

کتاب دموکراسی و انقلاب، اثری نوشته ی جرج نواک است که نخستین بار در سال 1971 وارد بازار نشر شد. نواک در این اثر جذاب و آموزنده به محدودیت ها و پیشرفت های گونه های مختلف دموکراسی در سراسر جهان و همچنین، ریشه های دموکراسی در یونان باستان تا فراز و نشیب های پرتعداد آن زیر سایه ی نظام سرمایه داری می پردازد. این نویسنده ی آمریکایی با نثری قابل فهم و توضیحاتی روشن و قابل اتکا، موضوعاتی مهم از قبیل بناپارت-گرایی (بناپارتیسم)، دیکتاتوری های نظامی و فاشیسم را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و علاوه بر این، شرایط و ویژگی های لازم به منظور سرعت بخشیدن به روند پیشرفت دموکراسی را خاطر نشان می کند. کتاب دموکراسی و انقلاب، اثری روشنگرانه است که مخاطبین را با چگونگی فراز و فرودهای دموکراسی از یونان باستان تا سرمایه داری مدرن آشنا می کند.

کتاب دموکراسی و انقلاب

جرج نواک
جرج نواک، زاده ی 5 آگوست 1905 و درگذشته ی 30 جولای 1992، تئوریسین سیاسی و نویسنده ای آمریکایی بود. نواک پنج سال در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد اما مدرکی از این دانشگاه نگرفت و در زمان تحصیل، فعالیت های موفقی در حوزه ی نشر داشت. او در سال 1933 به انجمن کمونیستی آمریکا پیوست و بین سال های 1940 تا 1973، عضو کمیته ی ملی حزب سوسیالیست کارگران بود.
نکوداشت های کتاب دموکراسی و انقلاب
An eminently readable book.
کتابی فوق العاده خواندنی.
Amazon Amazon

A valuable contribution to the study of the evolution of democracy.
مشارکتی ارزشمند در پژوهش های مربوط به سیر تکاملی دموکراسی.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب دموکراسی و انقلاب (لذت متن)
جان دیویی، فیلسوف پراگماتیست آمریکایی، هرگز نپذیرفت انقلاب ها جایی قانونمند و ضروری در تکامل جامعه ی طبقاتی دارند، هر چند این واقعه دو بار در تاریخ آمریکا به رهبری تامس جفرسون و آبراهام لینکلن روی داده بود. جفرسون به جیمز مدیسون نوشت شورش ها، خواه اکنون و بعدها، چیز خوبی است و همان قدر در جهان سیاسی ضروری است که طوفان در حوادث طبیعی. در واقع میان این دو دموکرات، دنیایی اختلاف است. جفرسون، سخنگوی دموکراسی انقلابی بود و دیویی، فیلسوف یک دموکراسی لیبرال که از انقلاب نفرت داشت. برای جفرسون شورش ادواری، دست کم هر بیست سال یک بار، ضرورتی پزشکی برای سلامت حکومت بود. جفرسون بیشتر یک مارکسیست به نظر می رسید تا یک پیرو دیویی.

علیرغم این که مردم آمریکا در اکثر مناطق پذیرای هر نوآوری هستند، به لحاظ دیدگاه های سیاسی شان بسیار محافظه کاراند. ساختار حکومتی ایالات متحده از هر ملت صنعتی شده ی عمده کهن تر است. با این همه آمریکایی ها ترغیب می شوند که بنیادهای قانونی جمهوری در اواخر سده ی هجدهم را با برخی حقوق انباشته شده و بازنگری های گاه به گاه در آن، یک معیار عام حکومت قابل قبول معرفی کنند.

آنان در این اندیشه اشتباه می کنند که نظامشان در اوج دستاورد سیاسی قرار دارد و آینده نمی تواند بهتر از آن بیاورد. دموکراسی چیز خوبی است؛ دموکراسی بیشتر باز هم بهتر است. با این همه از رسیدن دموکراسی به کامل ترین آن در ایالات متحده و هر جای دیگر بسیار فاصله است. در واقع این شکل حکومت، مقدر است که دستخوش عمیق ترین دگرگونی در عصر حاضر یعنی گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم باشد. آمریکاییان به منزله ی مشارکت کنندگان در این فرایند ناگزیرند با این چشم انداز، همچون سایر ملل، خود را سازگار نمایند.