کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون

Women in the Middle East: Past and Present
کد کتاب : 23240
مترجم :
شابک : 978-9646578609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 643
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون اثر نیکی ر کدی


کتاب «زنان در خاورمیانه» که توسط یکی از پیشگامان عرصه تاریخ زنان خاورمیانه نوشته شده است، تاریخ مختصر، جامع و معتبری از زندگی زنان منطقه از زمان ظهور اسلام است. نیکی کدی نشان می‌دهد که چرا پاسخ‌های خصمانه یا عذرخواهی برای تنوع و غنای زندگی زنان خاورمیانه کاملا ناکافی است، و او یک نمای کلی از گذشته و حال به سرعت در حال تغییر آنها ارائه می‌دهد. این کتاب همچنین شامل یک زندگینامه مختصر است که فعالیت سیاسی کدی را به عنوان یکی از اولین زنان در مطالعات خاورمیانه بازگو می کند.
زنان در خاورمیانه با قرار دادن زنان در موقعیت‌های اقتصادی، هویت، خانواده و جغرافیای فردی، تجربیات زنان در امپراتوری عثمانی و ترکیه، ایران و همه کشورهای عربی را بررسی می‌کند. کدی در مورد تعامل اسلام در حال تغییر با تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی بحث می کند. با انجام این کار، او نشان می دهد که مانند سایر ادیان اصلی، اسلام ایده ها و اعمال برتری مرد را در خود گنجانده است، اما چالش هایی را نیز برای آنها برانگیخته است. کدی از تصورات زنان خاورمیانه به عنوان قربانیان بی‌چهره جدا می‌شود و مشارکت آن‌ها را در ظهور جنبش‌های ملی‌گرا، سوسیالیستی و اسلام‌گرای مدرن ارزیابی می‌کند. او ضمن اذعان به اینکه روندهای محافظه کارانه قوی است، خاطرنشان می کند که پیشرفت های قابل توجهی در حق رای، تحصیلات، انتخاب زناشویی و سلامت زنان خاورمیانه ایجاد شده است.

کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون

نیکی ر کدی
نیکی آر. کدی ، متولد ۱۹۳۰ میلادی ، پژوهشگر و خاورشناس آمریکایی است که پس از ۳۵ سال تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، بازنشسته شده‌است. زمینهٔ پژوهش او: تاریخ خاور نزدیک، تاریخ اجتماعی، تاریخ زنان، تاریخ جهان و تطبیقی و عکاسی می‌باشد. مبحث اصلی تدریس او در دانشگاه کالیفرنیا، تاریخ ایران و جهان و خاورمیانه بوده که کتب و مقالات متعددی دربارهٔ آن به رشتهٔ تحریر درآورده‌است. از جمله کتاب «ایران مدرن: ریشه‌ها و پی‌آمدهای انقلاب ایران» (۲۰۰۳)، که در دو...
دسته بندی های کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون
نکوداشت های کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون
This remarkable book enriches the field of Middle Eastern studies
این کتاب قابل توجه حوزه مطالعات خاورمیانه را غنی می کند.
Haleh Esfandiari

All readers will enjoy the superb photographs, most of which were taken by the author during the 1970s
همه خوانندگان از عکس های فوق العاده ای که بیشتر آنها توسط نویسنده در دهه 1970 گرفته شده است لذت خواهند برد.
M.L. Russell, Choice

قسمت هایی از کتاب زنان در خاورمیانه:گذشته تا کنون (لذت متن)