کتاب زنان در تکاپو

Women in Movement
فمینیسم و کنش اجتماعی
کد کتاب : 46208
مترجم :
شابک : 978-9647768184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 502
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زنان در تکاپو اثر شیلا روباتام

کتاب زنان در تکاپو درآمدی است بر تاریخ اجتماعی طیف گسترده ای از جنبش زنان و نیز توصیفی از اندیشه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را که الهام بخش زنان برای سازماندهی زنان خود بوده است. کتاب حاضر دربرگیرنده روایت های تاریخی از خاستگاه فمینیسم، زندگی و نظریه ها و همچنین مبارزات سازمان های زنان است و پیوندهای این جنبش را با جریان های کلی فرهنگی و سیاسی نشانن می دهد و در عین حال به پرسش هایی می پردازد که پس از دویست سال نظریه پردازی هنوز مطرح هستند. آیا مفهوم برابری به این معناست که زن باید همانند مرد باشد؟ آیا زنان موجودت انسانی برتری از مردانند؟ آیا زنان باید تاکید در رشد فردی خود داشته باشند یا بر تغییرات گسترده تر اجتماعی؟
شیلا روباتم تاریخ پردامنه چالش زنان را در برابر پیش داوری های جنسیتی در مفاهیم سیاسی و اقتصادی آن شرح می دهد. زنان با مطالبه حقوق عام و شهروندی خود در موقعیتی که تعاریف مردانه توانایی های زنان را به زیر سوال برده، با بسط مفهوم اقتصاد و همچنین کنش های اجتماعی به باز تعریف ساختار سیاسی و اجتماعی پردازند.

کتاب زنان در تکاپو

شیلا روباتام
شیلا روبوتام (متولد 27 فوریه 1943) نظریه پرداز و مورخ فمینیست سوسیالیست انگلیسی است.روباتام در سال 1943 در لیدز (در غرب یوركشایر امروزی)، دختر فروشنده ی یك شركت مهندسی و دفتریار دفتر به دنیا آمد. او از همان کودکی به شدت به تاریخ علاقه داشت. او نوشته است که تاریخ سیاسی سنتی "او را سرد" کرد، اما او به الگا ویلکینسون، یکی از معلمانش، علاقه خود را به تاریخ اجتماعی تشویق کرد و نشان داد که تاریخ "متعلق به زمان حال است، نه به کتابهای درسی تاریخ".