کتاب تاریخ سازان بریتانیا

A History of Britain in 21 Women
سیمای هشت زن
کد کتاب : 32633
مترجم :
شابک : 978-6006732985
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ سازان بریتانیا اثر جنی موری

این کتاب دربرگیرنده زندگی نامه ۸ زن تاریخ ساز در انگلستان است که به قلم جنی موری روزنامه نگار و نویسنده نوشته شده و در قالب این کتاب به چاپ رسیده اند. او با انتشار این کتاب خواسته خلاف گفته تامس کارلایل فیلسوف و تاریخ دان اسکاتلندی عمل کند که گفته بود جهان چیزی نیست مگر سرگذشت مردان بزرگ. موری در طول عمر حرفه ای اش با تعدادی از تاثیرگذارترین زنان تاریخ معاصر انگلستان مصاحبه کرده و نمی خواسته جوانان کشورش با تفکر امثال کارلایل پرورش پیدا کنند.
زنانی که این کتاب به زندگی شان اختصاص دارد، به این ترتیب عناوین کتاب را به خود اختصاص داده اند: مری ولستون کرافت، ایدا لاولیس، میلیسنت گارت فاست، املین پانکهرست، کنستانس مارک ویچ، نانسی استور، مارگارت تاچر و نیکلا استرجن. این زنان در گروه های مختلف اجتماعی قرار می گیرند. از مبارز حقوق زنان، دانشمند ریاضی دان و فعال جنبش حق رأی زنان گرفته تا مدافع حقوق زنان کارگر، مادران و کودکان، نماینده مجلس عوام، نخست وزیر بریتانیا، رهبر حزب ملّی اسکاتلند و...

کتاب تاریخ سازان بریتانیا

جنی موری
جنیفر سوزان موری ، (با نام خانوادگی بیلی) متولد 12 مه 1950 ، روزنامه نگار و برادکستر انگلیسی است که بیشتر به دلیل اجرا در 4 BBC بین 1987 و 2020 شناخته شده است.