کتاب عناصر

The Elements: A Very Short Introduction
افسانه، تاریخ، علم
کد کتاب : 23374
مترجم :
شابک : 978-6001051083‏
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عناصر اثر فیلیپ بال

"عناصر" با عنوان فرعی "افسانه، تاریخ، علم" کتابی است به قلم "فیلیپ بال" که در هر فصل آن حقایق جالبی را خواهید آموخت. فصل یک متعلق به عناصر چهارگانه ارسطو و کتابی است که توسط بویل نوشته شده بود و علیه این تقسیم بندی چهارگانه بود. در فصل دو به این مساله پرداخته می شود که چگونه اکسیژن جهان را تغییر داد. لاووازیه در شیمی همچون نیوتن یا داروین شهرت داشت، اما در جریان انقلاب فرانسه کشته شد و این دوره، دوران سلطنتی وحشتناک بود.
فصل سوم به طلا و افسانه های زیادی از دوران باستان که طلا را با ارزش می داند، اختصاص دارد، اگرچه پلاتین در واقعیت از ارزش بیشتری برخوردار است. طلا به عنوان جایگزین پول استفاده می شد و هنوز در برخی از شرایط معامله استفاده می شود. در فصل چهارم "فیلیپ بال" به سازماندهی "عناصر" می پردازد. در این فصل گفته می شود که مندلیف در خواب به جدول تناوبی فکر می کرد و تصور می شود که این امر ناشی از تلاش ناخودآگاه او برای سازماندهی "عناصر" است. فصل پنجم کارخانه های اتم و ساخت "عناصر جدید" را بررسی می کند و از تلاش های رادرفورد و ایجاد اورانیوم توسط شکافت هسته ای صحبت می شود.
در فصل شش به این مساله پرداخته می شود که چرا ایزوتوپ ها مفید هستند و تعریفی از ایزوتوپ ها، انواع آن ها و زمینه های استفاده شان ارائه می شود. "فیلیپ بال" در فصل هفتم و پایانی این اثر، فناوری "عناصر" و کاربرد آهن، سیلیکون، گروه پلاتین و پالادیوم را که از جمله موادی هستند که در زمینه های وسیع مورد استفاده قرار می گیرند، بررسی می کند.

کتاب عناصر

فیلیپ بال
فیلیپ بال ، متولد 1962 ، نویسنده انگلیسی است. وی بیش از بیست سال سردبیر مجله Nature بود. او اکنون در یک ستون در Chemistry World می نویسد. وی در انتشارات مختلفی از جمله "دانشمندان جدید" ، نیویورک تایمز ، گاردین و ​​فایننشال تایمز مشارکت داشته است.
نکوداشت های کتاب عناصر
Ball brings the periodic table to life.
بال جدول تناوبی را زنده می کند.
Discover

قسمت هایی از کتاب عناصر (لذت متن)
برای آشنایی با عناصر لازم نیست که جزییات سلیسیم، فسفر و مولیبدن را بدانیم؛ این آشنایی از سنگینی لذت آور شمش نقره، از خویشاوندی خنک آب و از نرمی یشم صیقل خورده، برای ما حاصل می شود.