کتاب خسرو یکم؛ انوشیروان ساسانی

Anoushirvan Sasani
کد کتاب : 24116
شابک : 978-6002532503
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خسرو یکم؛ انوشیروان ساسانی اثر علی اصغر میرزایی

بررسی تاریخ ایران ساسانی در زمان خسرو انوشیروان یکی از پیچیده ترین و دشوارترین پژوهش ها در زمینه ایران شناسی است. مطالعات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که تاریخ ایران ساسانی در زمان خسرو یکم (انوشیروان) به یکی از حساس ترین برهه های تاریخی خود رسیده بود.
از زمانی که اردشیر پاپکان در نبرد هرمزدگان در سال 224 م. اردوان چهارم/ پنجم اشکانی را شکست داد و دو سال پس از آن در تیسفون تاج بر سر نهاد، تا زمان به تخت نشستن خسرو انوشیروان در سال 531 م. مدتی دراز از عمر پادشاهی ساسانی و فرمانروایی شهریاران آن بر گستره قلمرو ایرانشهر سپری شده بود.
موضوع این کتاب، بررسی دوران پادشاهی انوشیروان، شهریاری است که در دوران پادشاهی طولانی او، رویدادهایی مهم و سرنوشت ساز در درون و برون مرزهای پادشاهی ساسانی رخ داد. در این دوره، گذشته از شکست ها و پیروزی هایی که در مرزهای شرقی و غربی به بار آمده بود، مسائل و بحران هایی تازه سر باز کرده بود که بیش از هر چیز ریشه در ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی جامعة ساسانی داشت.
مولف کتاب، دکتر علی اصغر میرزایی، دانش آموخته تاریخ از دانشگاه اصفهان و دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. وی از سال 86 عضو هیئت علمی دانشگاه اراک است.
«خسرو یکم؛ انوشیروان ساسانی» از مجموعه «سرگذشت نامه ها»ی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، زیرنظر دکتر اسماعیل سنگاری منتشر شده است.

کتاب خسرو یکم؛ انوشیروان ساسانی

دسته بندی های کتاب خسرو یکم؛ انوشیروان ساسانی