کتاب عناصر فلسفه ی حق

Elements of the Philosophy of Right
یا خلاصه ای از حقوق طبیعی و علم سیاست
کد کتاب : 24310
مترجم :
شابک : 978-9643410384
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 542
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1821
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عناصر فلسفه ی حق اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل

"عناصر فلسفه ی حق" یا "خلاصه ای از حقوق طبیعی و علم سیاست" کتابی است به قلم یکی از مهم ترین فلاسفه ی عصر جدید، "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل" که آخرین اثر منتشر شده از وی در زمان حیاتش محسوب می شود. این اثر "همراه با متن کامل افزوده های ادوارد گانز بر اساس یادداشت های ه.گ. هوتهو و ک.گ. فون گریزهایم" ارائه شده است.
"عناصر فلسفه ی حق" به عنوان آخرین اثر مهم منتشر شده ی "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل" ، تلاشی است برای نظم بخشیدن به نظریه ی اخلاق ، حق طبیعی ، فلسفه ی قانون ، نظریه ی سیاسی و جامعه شناسی دولت مدرن در چارچوب فلسفه ی تاریخ "گئورگ ویلهلم فریدریش هگل". آثار "هگل" معمولا به طرز کاملا متفاوتی تفسیر شده اند؛ این آثار بسیاری از جنبش های سیاسی از جناح راست گرفته تا جنبش های چپ را تحت تأثیر قرار می دهند و به طور گسترده ای به عنوان مرکزی برای ارتباطات در اندیشه های اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی مدرن در نظر گرفته می شوند.
"عناصر فلسفه ی حق" یا "خلاصه ای از حقوق طبیعی و علم سیاست"، "همراه با متن کامل افزوده های ادوارد گانز بر اساس یادداشت های ه.گ. هوتهو و ک.گ. فون گریزهایم" و بر اساس جدیدترین سخنرانی های مرتبط، خواننده را از پیشینه ی تاریخی نوشته های "هگل" آگاه می سازد و کنایه های وی را به حقوق روم و منابع دیگر توضیح می دهد. این نسخه از کتاب "عناصر فلسفه ی حق" به معنای واقعی کلمه ، قابل خواندن و سازگار است و آن قدر آموزنده و دانش پژوهانه است که بتواند نیازهای دانشجویان و متخصصان را تأمین کند.

کتاب عناصر فلسفه ی حق

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل
گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، زاده ی 27 آگوست 1770 و درگذشته ی 14 نوامبر 1831، فیلسوف بزرگ آلمانی و یکی از پدیدآورندگان مکتب ایده آلیسم آلمانی بود.هگل در اشتوتگارت، در خانواده ای مسیحی (شاخه ی لوتری) به دنیا آمد. شیفتگی او برای آموختن در طول عمرش، با آموزه های مادرش در خانه آغاز شده بود. هگل در سال 1784 برای ادامه ی تحصیل به دبیرستان ایلوستره رفت و در آن جا تا حدودی با مفاهیم عصر روشنگری آشنا شد. او پس از پایان تحصیل در توبینگن در سال 1793، شغلی به عنوان معلم سرخانه در برن پیدا کرد و در مدت اقامت...
نکوداشت های کتاب عناصر فلسفه ی حق
"Altogether...a work of sound scholarship and balanced judgement. It makes Hegel reliably accessible, and about as clear and readable as he can be.
"در مجموع ... یک کار کاملا علمی با قضاوتی متعادل. این ویژگی ها باعث می شود که هگل قابل اعتماد و در دسترس ، و تا آنجا که ممکن است واضح و خواندنی باشد.
Canadian Philosophical Reviews

قسمت هایی از کتاب عناصر فلسفه ی حق (لذت متن)
وظیفه ی فلسفه، فهم آنچه هست است، زیرا آنچه هست، یعنی خرد. تا آنجا که به فرد مربوط می شود، هر فردی، در هر صورت، فرزند زمان خویشتن است؛ به همین ترتیب هم، فلسفه یعنی زمانه ی فلسفه، به صورتی که در افکار فهم شده است. این تصور که فلسفه ای می تواند از جهان معاصر خود فراتر رود، به همان اندازه ابلهانه است که تصور کنیم فردی می تواند از فراز زمانه ی خود یا از فراز رودس بپرد. اگر نظریه ی او، به واقع از زمانه ی او فراتر رود، اگر این نظریه برای خود، دنیایی بدان گونه که باید باشد بسازد، این نظریه بی گمان وجود نخواهد داشت؛ اما تنها در درون عقاید آن فرد، فضایی انعطاف پذیر که در آن تخیل می تواند هرچه را که می خواهد بنا کند.